افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

از مشارکت بخش خصوصی در تاسیس شهر ساحلی خلیج فارس استفاده شود

  • کد خبر : 19378
  • 10 مهر 1402 - 20:39
از مشارکت بخش خصوصی در تاسیس شهر ساحلی خلیج فارس استفاده شود
استاندار هرمزگان گفت: برای سرعت دادن به کارهای مرتبط با شهر مدرن و ساحلی خلیج فارس نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، استاندار هرمزگان در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه سکونتگاه‌های جدید ساحلی یکی از نیازهای اصلی کشور است گفت: مهم‌ترین شهر ساحلی که باید بر روی آن تمرکز شود شهر ساحلی خلیج فارس در مجاورت بندرعباس است.

وی افزود: شهر ساحلی خلیج فارس یک شهر ملی با ویژگی‌های خاص است و تاکید داریم شهری مدرن و ویژه باشد که بتواند خود را به عنوان یک شهر شاخص در سطح کشور و منطقه معرفی کند.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به طرحی که برای این شهر آماده شده می‌توان این آرزوی ملی را به حقیقت تبدیل کرد و شهری مدرن تاسیس کرد.

وی با تاکید بر اینکه این شهر بستر توسعه خواهد بود و تمام مدیران مرتبط باید برای اجرای این طرح همت داشته باشند تصریح کرد: برای سرعت دادن به کارها نیاز است از طریق بسته‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از ظرفیت این بخش نهایت استفاده را برد.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه اعتبارات مرتبط با طرح‌های پژوهشی باید بیشترین اعتبارات صرف مطالعات در خصوص زنجیره‌های ارزش و مهارت ورزی در صنایع باشد تا بتوان بر آن اساس مشکلات این حوزه را کم و به توسعه اشتغال و کارآفرینی کمک کرد.

وی موازی کاری در طرح‌های پژوهشی را یک آفت برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌هایی که مطالعات مشترک در خصوص موضوعات یکسان دارند باید از موازی کاری خودداری کرده و از نتایج مطالعات و طرح‌های پژوهشی یکدیگر استفاده کنند تا بودجه مرتبط با طرح‌های پژوهشی به نیازهای اساسی استان در حوزه تحقیق و پژوهش تخصیص یابد.

گفتنی است در این جلسه ۵ دستور کار از جمله بررسی و تصویب طرح امکان سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی، تصویب و توزیع اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری سال ۱۴۰۲، بررسی و تصویب طرح‌های پژوهشی بند(ج) تبصره ۹ قانون بودجه سال جاری، توزیع اعتبار حاصل از فروش اموال منقول و غیرمنقول دولتی و تعیین کاربری یک قطعه زمین در پارسیان مورد بررسی قرار گرفت. اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها