افزونه جلالی را نصب کنید.

نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور

  • کد خبر : 19428
  • 11 مهر 1402 - 21:59
نشست مدیرکل شیلات هرمزگان با معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور
مدیرکل شیلات هرمزگان با معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشورو رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در دفتر مدیر کل شیلات استان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مدیرکل شیلات هرمزگان در این نشست با اشاره به پیشتازی شیلات هرمزگان در فعالیت های شیلاتی گفت: لازمه تداوم این روند بدون شک بهره گیری بیشتر از فعالیت های تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت های موسسات و مراکزی همچون موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان است.

مسعود بارانی ارتقای همکاری ، تبادل دانش و تخصص به ویژه در مسیر فعالیتهای صید و صیادی و توسعه آبزی پروری و حرکت در مسیر رسیدن به خود کفایی در این مهم را از برنامه های بین شیلات هرمزگان وموسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشورو پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان خواند.

وی گفت:ارزیابی ذخایر آبزیان که توسط همکاران پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام میشود در مسیر برنامه ریزی مدیریت صید آبزیان به اداره کل شیلات هرمزگان کمک شایانی میکند
ایشان گفتند در کلیه راهکارهای انجام مدیریت صید از جمله ممنوعیت های صید از نظرات کارشناسان پژوهشکده بهره گرفته میشود.
مسعود بارانی به اهمیت توسعه تکثیر ماهیان دریایی با استفاده از ظرفیت پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پرداختند وگفتند: تکثیر ماهیان دریایی باعث تکمیل چرخه پرورش ماهیان دریایی در قفس می شود.

در ادامه محمود حافظیه معاون موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی این موسسه در زمینه همکاری و ارائه طرح های پژوهشی به شیلات گفت: کلیه مراکز تحقیقات شیلات در سطح کشور به صورت برخط در دسترس هستند. و آماده همکاری در کلیه زمینه های تحقیقاتی شیلاتی و ارائه راهکارهای مناسب در زمینه بهره وری بهتر طرح های آبزی پروری می باشند.ایشان پیشنهاد دادند برای توسعه پرورش میگو واستفاده از ظرفیت کامل مزارع میگو در قالب یک طرح تحقیقاتی مشترک تکثیر وپرورش سایر گونه های میگو از جمله گونه ژاپونیکوس مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین در این نشست رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان با اشاره به تعامل بسیار مناسب با اداره کل شیلات گفت: اقدامات خوبی در حوزه شیلات استان صورت گرفته است و بدون شک فعالیت های تحقیقاتی شیلاتی بخش قابل توجهی از فعالیت های پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها