افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس هیات فوتبال استان هرمزگان عنوان کرد:

صنایع هرمزگان تا کنون کمکی به پیشرفت فوتبال نکرده اند

  • کد خبر : 19476
  • 12 مهر 1402 - 13:21
صنایع هرمزگان تا کنون کمکی به پیشرفت فوتبال نکرده اند
رییس هیات فوتبال استان هرمزگان با ابراز تاسف از این موضوع که صنایع هرمزگان تا کنون کمکی به پیشرفت فوتبال استان نکر ده اند، گفت: انتظاری که از صنایع داریم بحث زیرساختهای ورزش استان است و این به کل استان باز می گردد و تنها مختص شهر بندرعباس نیست که البته ورزش استان در شرایط کنونی بیشتر در خود شهر بندرعباس متمرکز شده است.


به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، قاسم رنجبریان با ابراز گلایه از اینکه فعالیت ورزشی صنایع استان هرمزگان محدود به این موضوع شده است که خودشان مدیران ورزشی داشته باشند یا نداشته باشند، اظهار کرد: صنایعی مانند کشتی سازی، بنادر، آلومینیوم و… در مقطعی چون مدیرانشان ورزشی بودند، آمدند و برای خودشان تیم تشکیل دادند و بعد هم با جابجا شدن آن مدیر، شاکله ورزشی شان هم کاملا از بین رفت و به جز آن بحث ورزش کارگری، چیز دیگری باقی نماند.
وی تصریح کرد: اگر بحث تیمداری هر شهرستانی در سطح کشور باشد و صنایع به نوبه خود بیایند زیرساختهای ورزشی هر شهرستان را تقویت کرده و تیمها را زیر پوشش قرار دهند، به نظر من خیلی بهتر است تا اینکه یک مدیری بیاید بر اساس اینکه دوست ورزشی داشته باشد و یا خودش ورزشی باشد، مبادرت به تشکیل یک تیم کند.
این مقام مسئول با طرح این سوال که چگونه است تیمهای چون فولاد خوزستان، سپاهان، ذوب آهن و … می توانند یک باشگاه مدرن (از مدرسه فوتبال بگیر تا بزرگسالان) و آکادمی های بزرگ را در سراسر کشور راه اندازی کنند، اما استان هرمزگان که قطب اقتصادی کشور هم هست فقط به صورت موردی میتواند تیم داشته باشد و در مسابقات شرکت کند؟!!..ادامه داد: اینها همه زیر پوشش صنایع استان خود هستند و جای بسی تاسف است که وضعیت استان ما اینگونه نیست که امیدوارم مدیران استان ما، اصل و زیرساختهای ورزش هرمزگان را درست کرده و سپس به بحث تیم داری بپردازند، که به نفع ورزش و مردم خواهد بود.
رنجبریان در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت فوتبال و ورزش استان ما مانند سایر استانهای کشور نیست؟.. گفت: در استانهای دیگر از نماینده عادی دولت گرفته تا نمایندگان مجلس، همگی یک گروه بسیار قوی در استان خود هستند که تصمیماتشان را به صورت گروهی میگیرند، اما در استان هرمزگان این تصمیم گیری گروهی نیست، بلکه فردی است و بعضا یک فرد دوست دارد یک کاری برای ورزش استان انجام می دهد و اگر دوست نداشته باشد انجام نمی دهد و متاسفانه ما یک روال قانونی را پیش رو نداریم .
وی ادامه داد: حدود دو سال قبل طی بازدیدی که از مجموعه ورزشی گل گهر سیرجان داشتیم، در یک جلسه حدود ۸ نماینده شهرستان حضور داشتند که یکی از نماینده ها در آنجا اعلام کرد ((اگر چه ممکن است خط و مشی من با فلان نماینده متفاوت باشد و جدا از هم باشیم، اما در مسیر ورزش حرفمان یکی است و ما همین جا به گل گهر سیرجان دستور میدهیم به خاطر مسایل رفاه و کار اجتماعی شهرستان ما، حتما باید ورزش را درست کند)) و الان میبینیم یک مجموعه بزرگ در گل گهر سیرجان درست شده است که متاسفانه باید بگویم با وجود تفکرات فردی در استان هرمزگان، زیرساختهای ورزشی ما نیز هیچ گاه درست نخواهد شد، مگر اینکه اتفاق دیگری رخ دهد.
رییس هیات فوتبال استان هرمزگان با تقدیر از مسئولان و مجموعه گل گهر سیرجان که یک آکادمی بسیار بزرگ در سطح بین المللی احداث کرده اند اضافه کرد: در سیرجان فقط گل گهر وجود دارد، در صورتی که ما صنایع بزرگی چون پالایشگاه نفت، آلومینیوم، کشتی سازی، بنادر، فولاد کاوه، صبا فولاد و … داریم که خوشبختانه درآمد سرسام آوری هم دارند، و خودشان زمانی اعلام می کنند که مثلا سود خالص ما اینقدر بوده است، خوب وقتی سود خالص شما این قدر هست چرا برای استان کاری انجام نمیدهید؟!
این مقام مسئول در بخشی دیگر با اشاره به سفر سال قبل رییس جمهور محترم به آذربایجان شرقی و در خواست مردم از رییس جمهور، گفت: در خواست مردم از رییس جمهور این بود که گفتند: ((مس سونگون چرا باید زیر نظر مس کرمان باشد؟ و باید خرج و مخارج استان ما را بدهد)) و مجبور شدند این امر را محقق سازند، چون تمام مسئولان استان خواستند تا این اتفاق بیفتد و مس سونگون به مردم آذربایجان وگذار شود، اما در هرمزگان به نظر می آید که چه از راس بالا تا پایین، با هم هماهنگ نیستیم و حرفمان برای جمع مردم نیست، البته ممکن است پیگیر یک کاری باشیم اما آن کاری که نظر شخصی من هم باید در آن کار باشد تا کار انجام شود، و اگر نظر من نباشد به هیچ وجه کای انجام نخواهد شد!!.

رنجبریان همچنین با اشاره به تیم صنایع پشتیبان استان که قبلا با نام آیندگان در فوتسال لیگ برتر کشور حضور داشت گف: تیم آیندگان به نام صنایع پشتیبان تغییر نام داد و مجددا اعلام کردند که خیر، صنایع پشتیبان نباشد و نام تیم، پالایش نفت باشد، ما هم به تهران اعلام کردیم که صنایع پشتیبان دیگر نمیخواهد تیمداری کند، البته ما استقبال می کنیم و می گوییم اگر صنایع پشتیبان فوتسال را تحویل پالایش نفت می دهد بیاید و والیبال را تحویل بگیرد، کشتیرانی هم از بسکتبال حمایت کند و . . . اگر مسایل اینگونه پیش رود، می توانیم در کشور صاحب مقام باشیم چرا که در هرمزگان استعدادهایی زیادی وجود دارد که میتوان از آنها به خوبی استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها