افزونه جلالی را نصب کنید.

لزوم توجه به مهارتهای خودمراقبتی دانش آموزان در کنار آموزش و علم آموزی

  • کد خبر : 19868
  • 19 مهر 1402 - 12:08
لزوم توجه به مهارتهای خودمراقبتی دانش آموزان در کنار آموزش و علم آموزی
رئیس مرکز بهداشت کیش ضمن تاکید بر اهمیت سلامت جسمی و روانی دانش آموزان گفت:توجه به آموزش بهداشت و خودمراقبتی دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و باید در کنار آموزش و علم آموزی، مهارتهای خودمراقبتی در پیشگیری از بیماریها نیز به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، احمدی در جلسه درون بخشی که با موضوع سلامت مدارس و حضور رئیس مرکز و مسئولین واحدها برگزار شد ضمن تاکید بر لزوم حفظ و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان گفت: موضوع بهداشت و سلامت دانش آموزان فارغ از تعریف عام آن، بلکه در ابعاد مختلف سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اجتماعی است.

رئیس مرکز بهداشت کیش افزود: مدرسه مهم‌ترین مکان تأثیرگذار بر سلامت جسمی و روحی دانش‎آموزان است که باید از لحاظ شرایط فیزیکی در آنها بستری مناسب برای تأمین سلامت دانش آموزان فراهم باشد.

سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین راه‎های ارتقای سلامت جامعه است که در بلند مدت تاثیرگذار بوده و عدم توجه به آن آثار زیان باری برای جامعه خواهد داشت لذا بر همه ماست که در همین راستا با تمام توان برای تحقق این مهم بر اساس مسئولیت سازمانی خود تلاش نماییم

وی ضمن لزوم همکاری آموزش و پرورش، مدیران و مربیان بهداشتی مدارس در انجام این مهم گفت: لازم است در طول سال تحصیلی با همکاری آموزش و پرورش علاوه بر اجرای طرح های مکمل یاری و سنجش سلامت دانش آموزان در مقاطع مختلف و آموزش در زمینه های متنوع حوزه سلامت، با فعال نمودن سفیران سلامت دانش آموزی، نقش دانش آموزان را در آموزش همسالان پررنگ تر نماییم.

وی افزود: بحث ایمنی و بهداشت ،سلامت روان، بررسی و نظارت بر سرویسهای بهداشتی ، آب مصرفی، بازدید از بوفه های مواد غذایی ،بررسی ارائه تغذیه سالم در مدارس جهت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی ،ارزیابی خطر از جمله موارد مورد توجه و مهم مرکز بهداشت کیش است که امید است با تلاش همکاران و مساعدت و همراهی مسئولین آموزش و پرورش به نحو مطلوب در مدارس کیش اجرا شود.

مهندس احمدی در پایان گفت: به زودی طرح مکمل یاری با هدف پیشگیری از بروز کمبود آهن و ویتامین D در مدارس کیش اجرا میشود که زمان دقیق اجرا متعاقبا اعلام می گردد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=19868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها