افزونه جلالی را نصب کنید.
به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد

نشست رئیس دانشگاه و گروه تخصصی روانپزشکی بخش اعصاب و روان ابن سینا

  • کد خبر : 20116
  • 25 مهر 1402 - 16:18
نشست رئیس دانشگاه و گروه تخصصی روانپزشکی بخش اعصاب و روان ابن سینا
به مناسبت هفته سلامت روان نشست رئیس دانشگاه و گروه تخصصی روانپزشکی بخش اعصاب و روان ابن سینا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، به مناسبت هفته سلامت روان، نشست مشترک رئیس دانشگاه و معاونین درمان، آموزشی، پژوهشی دانشگاه با رییس و معاونین مجتمع درمانی، آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم، جمعی از مدیران دانشگاه، رییس بخش اعصاب و روان بیمارستان  ابن سینا، اساتید، متخصصین برجسته این حوزه صبح امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه در بخش اعصاب و روان ابن سینا  برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: سلامت معنوی و اعتقادات مذهبی در پیشگیری از بروز بیماری های روانی نقش مهمی دارد. سبک زندگی و مسائل فعلی جامعه می‌طلبد که اهمیت و توجه جدی به سلامت روان جامعه صورت پذیرد.

دکتر غلامعلی جاودان گفت: انجام حمایت طلبی و استفاده از ظرفیت های اجتماعی در توسعه و پیشبرد اهداف روانپزشکی جامع نگر و تامین هزینه ها و امکانات در مناطق شهری و روستایی موثر است.

دکتر مسعودی فرمتخصص روانپزشکی و رئیس بخش تخصصی اعصاب و روان ابن سینا اظهار داشت: با توجه به شناسایی و غربالگری بیماران توسط خانه های بهداشت شهری و روستایی توسط معاونت بهداشتی، شاهد افزایش حجم بیمار و کمبود تخت روانپزشکی هستیم. البته با اجرای طرح جامع نگر روانپزشکی و توجه به تمامی ابعاد روانپزشکی، خیلی از مسائل و مشکلات مرتفع می شود.

فیروزه جعفری روانپزشک کودک ونوجوان اظهار داشت: هزینه بستری تخت روانپزشکی بسیار بالاست بایستی توجه ویژه ای به امر پیشگیری و مهارت‌های مرتبط در جامعه شود همچنین راه اندازی بخش کودکان و نوجوانان در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

فرح موئدی متخصص روانپزشکی اظهار داشت: سالها انتظار کشیدیم تا به کسب مجوز پذیرش و تربیت متخصص دستیار روانپزشکی برسیم و امروز با زحمات و تلاش های دکتر جاودان رئیس دانشگاه محقق گردید.

دکتر مویدی گفت: در کنگره بین المللی اعصاب و روان شرکت کرده بودم و اساتید زیادی از سراسر جهان حضور داشتند و بر افزایش تخت های روانپزشکی تاکید داشتند.

وی اظهار داشت: به دنبال راه اندازی شاخه انجمن علمی روانپزشکی در هرمزگان هستیم .

دکتر حمزه صدیق اظهار داشت:راه اندازی فلوشیپ تخصصی می تواند نقش موثری در ارتقا سطح علمی دانش روانپزشکی استان داشته باشد و امید داریم وزارت بهداشت سهمیه ای را در نظر بگیرند.در حال حاضر شیفت های روانپزشکی آنکالی در بیمارستانها فعال است.

دکتر عبدالله غریب زاده؛ رئیس مجتمع درمانی، آموزشی و پژوهشی پیامبر اعظم ضمن تبریک هفته سلامت روان، موفقیت بزرگ کسب مجوز دستیار روانپزشکی را دستاورد بزرگی برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد.
دکتر غریب زاده اظهار داشت: نیروی کارآمد و توانمند برای بیمارستان و بخش روانپزشکی بسیار مهم است. اطلاع رسانی به مردم و خانواده ها در مورد بیماری های روانی، پیشگیری از اعتیاد و خودکشی اهمیت به سزایی دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها