افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس خانه صنعتکاران ایران عنوان کرد:

قلم ارزشمند اصحاب رسانه همیشه کمک حال تولید کشور بوده است

  • کد خبر : 20256
  • 28 مهر 1402 - 13:35
قلم ارزشمند اصحاب رسانه همیشه کمک حال تولید کشور بوده است
رییس خانه صنعتکاران کشور در نشست تخصصی حمایت از صنعتکاران استان هرمزگان گفت: قلم ارزشمند اصحاب رسانه همیشه کمک حال تولید کشور بوده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر سیدعلیرضا بنی هاشمی در این نشست ضمن تقدیر از صنعتکاران هرمزگان ، با اشاره به میدان جنگ اقتصادی در کشور اظهار کرد:  امروز علیرغم گذشت یک دهه از بیانات ولی امر مسلمین که خط راهبری همه مسوولان و دستگاههای اجرایی کشور را تعیین کردند، متاسفانه برخی متولیان در بخشی از قوا، متوجه شرایط جنگ اقتصادی نیستند و تعریفی برای این شرایط ندارند.

وی با اشاره به مشکلات تولید کنندگان در شرایط کنونی کشور، خطاب به جمع صنعتکاران حاضر در این نشست گفت: به لطف پروردگار در گلوگاه‌هایی که تولید کننده نیاز به حمایت دارد ما به عنوان نماینده به دنبال حل مشکلات هستیم چرا که رسالت خانه صنعتکاران، تسهیلگری مشکلات تولید کنندگان است و در این راستا ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در زیر چتر حمایتی ما قرار دارند.

بنی هاشمی همچنین ظرفیت تولید کشور را در عرصه های مختلف بی نظیر خواند و با ستودن حرکت رو به جلوی تولید در ایران، از راه اندازی دفتر نمایندگی خانه صنعتکاران ایران در یازده کشور مختلف جهان خبر داد و افزود: امروزه با ایجاد یک شبکه در بحث واردات و صادرات به دنبال رفع موانع تولید برای صنعتکاران هستیم و در این راه موفق شده ایم محصولات با کیفیت خود را به ۴۶ کشور دنیا صادر کنیم.

رییس خانه صنعتکاران کشور با ابراز تاسف از نبود حمایتهای لازم از بخش خصوصی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور اذعان کرد: تصمیم گرفتیم دفاتر خانه صنعت کاران را در تمامی استانهای کشور فعال کنیم و با راه اندازی یک دفتر در استان هرمزگان امیدواریم کمک شایانی به واحدهای تولیدی شده و مایه خیر و برکت برای ملت باشد.

حقوق بشر بازیچه بیگانگان شده است

حجت‌الاسلام سیدعلی خان‌محمدی رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف‌و نهی از منکر کشور نیز در این نشست ضمن همدردی با ملت شریف فلسطین، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله به بیمارستان و شهادت کودکان و زنان بی دفاع را محکوم کرد و گفت: جای تاسف دارد که مجموعه های بین المللی در شرایط کنونی حمله اسراییل به مردم ستم دیده فلسطین سکوت کرده اند که این نشانگر بازیچه شدن حقوق بشر توسط بیگانگان است.

وی با اعلام اینکه امروزه  دولتهای عربی حوزه خلیج فارس در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی باید پاسخگو باشند و صرفا به محکومیت در کلام، بسنده نکنند و تصمیم جدی بگیرند، تصریح کرد: رژیم جعلی اسراییل به زودی حذف شده و دنیا شاهد عدالت و صلح خواهد بود.

خان‌محمدی در بخشی دیگر از بیانات خود با مهم خواندن تولید و اقتصاد کشور در شرایط کنونی، با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی هرمزگان در صنعت دریانوردی گفت: ایران مدیون هرمزگان است چرا که بیش از ۷۰ درصد کالاها از هرمزگان وارد کشور می شود و در این خصوص حمایت از تولید کننده نباید در حد حرف باقی بماند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه منابع زیادی در هرمزگان وجود دارد، به ظرفیت بالای پرورش ماهی و میگو در دریا و  صادرات آبزیان اشاره کرد و گفت: از غرب تا شرق استان ظرفیت بسیار بزرگی در صنعت هرمزگان و حوزه کشاورزی وجود دارد که باید روی آن کار شود.

رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر کشور مولفه های جدی مهار تورم را رشد تولید خواند و با تاکید بر این مطلب که در حوزه اقتصاد باید اقدام عملیاتی انجام شود اماکسی راهبرد عملیاتی ندارد، تصریح کرد: در صنعت دفاعی پیشرفت کرده ایم اما در صنعت اتومبیل هنوز عقب مانده ایم و دلیلش هم این است که مسوولان هنوز به این باور نرسیده اند که میتوانیم در تمامی حوزه ها پیشرفت داشته باشیم.

این مقام مسئول با طرح این موضوع که اگر نخبه از کشور می رود علتش این است که به جایگاه وی در صنعت اقتصاد بی توجهی شده است، اضافه کرد: امروزه کشور می‌تواند در حوزه صنعت اقدام کرده و بسیار خوب پیش رود که در این راستا نیازمندیم هر سه قوه در خدمت تولید کننده باشند.

خان‌محمدی در ادامه با اشاره به تولیدات جدی در حوزه دارویی، ایران را جزو کشورهای نخست دنیا در تولید داروهای سرطانی معرفی کرد و گفت: امروزه در سراسر دنیا، مسوول در خدمت تولید کننده است و برای سرمایه گذار باید ارزش قائل بود که در این حوزه ضمن توجه به فرهنگ سازی، شاهد رونق اقتصادی و امید آفرینی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه استانداران باید در خدمت تولید کننده باشند، بر بهینه سازی فضای مطالبه گری در کشور تاکید کرد و گفت:

عده ای در مناطق آزاد به اسم تولید، تسهیلات گرفتند اما کاری انجام ندادند، چون هنگامی که قوانین ما قدیی باشد  موجب ایجاد فساد خواهد شد و به نظر می رسد در حوزه قوانین بخش‌های مختلف سه قوه، نیازمند ایجاد یک قانون جامع هستیم.

رئیس قرارگاه گشت ارشاد مدیران ستاد امر به معروف ‌و نهی از منکر کشور در بخشی دیگر با بیان اینکه دولت اهتمام دارد مدیران ناکارآمد را توجیه و یا حتی برکنار کند، بر اصلاح هر چه زودتر قوانین و فرآیندها و توجه ویژه به ظرفیتهای بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در همین راستا اقدام به تشکیل ۶۳ کمیته تخصصی در حوزه های مختلف کردیم و در این میان نقش نمایندگان مردم و مسئولان باید پررنگ جلوه کند.

این مقام مسئول همچنین وضعیت حمل و نقل عمومی را در بندرعباس بسیار نامطلوب خواند و گفت: در حوزه های مختلف هرمزگان باید کارهای بیشنتری انجام شود و تمامی مسوولان باید در خدمت تولید باشند.

حسین هاشمی تختی استاندار اسبق هرمزگان نیز در این نشست ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی خواستار محو شدن این غده سرطانی(اسرائیل) در منطقه شد و با اشاره به ایجاد تحول در مجموعه صنعتکاران کشورگفت: اقتصاد ما بیمار است و دشمن نیز این موضوع را فهمیده است و به همین دلیل ما را وارد جنگ اقتصادی کرده است که  باید ضمن تلاش در عرصه های مختلف، با حمایت دولت و مسوولان از این گردنه عبور کنیم.

گفتنی است در پایان این نشست طی حکمی از سوی  بنی هاشمی رییس خانه صنعتکاران ایران،  محمد پاینده به عنوان رییس خانه صنعتکاران ایران در استان هرمزگان منصوب و آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها