افزونه جلالی را نصب کنید.

کشف سیم های برق سرقتی در بندرعباس و دستگیری متخلف مالخر

  • کد خبر : 20287
  • 28 مهر 1402 - 18:48
کشف سیم های برق سرقتی در بندرعباس و دستگیری متخلف مالخر
مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان از کشف مقادیر قابل توجهی سیمهای سرقت شده از شبکه برق و دستگیری یک متخلف مالخر در بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان هرمزگان قاسم قریشی با تشریح اقدامات انجام شده دراین زمینه گفت :در پی افزایش سرقت از شبکه های آب و برق بندرعباس؛ موضوع شناسایی ضایعاتی ها در دستور کار دفاتر حراست و مراجع انتظامی قرار گرفت که در این راستا مانور بازدید از ضایعاتی ها با هدف مقابله با سرقت از تجهیزات شبکه برق و آب با هماهنگی دفاتر حراست صنعت آب و برق و با حضور نیروی انتظامی برگزار گردید. 

قریشی با بیان اینکه در این مانور مقادیری سیم مسی کشف و یک نفر مالخر نیز دستگیر شد گفت : سرقت های کابل برق  مشکلات زیادی را فراهم کرده است که علاوه بر خسارت به شرکت توزیع برق منجر به کاهش عمر لوازم برقی خانه ها نیز می شود و در این شرایط اقتصادی تعمیر لوازم خانگی برای خانواده ها آسان نیست.

وی ، خاطرنشان کرد: اگر چه میزان دستگیری ها بالا است و امسال فقط در شهر بندرعباس مقادیر زیادی سیم کشف و تعدادی متخلف دستگیر شدند، اما سارقین هر شب برای سرقت کابل برق اقدام می کنند و به این ترتیب آسیب های جدی به شبکه توزیع وارد می شود.

این مسوول اضافه کرد: خوشبختانه برای رفع چنین مشکلاتی کارهای بزرگی در وازرت نیرو شروع شده است و در آینده نزدیک شاهد نتایج خوب آن خواهیم بود.

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق  استان هرمزگان تاکید کرد : هر چند سرقت کابل های برق در هرمزگان  ادامه دارد و منجر به قطعی های طولانی شبکه می شود  و مردم خواستار برخورد جدی با سارقان هستند ، ما و همه کسانیکه دراین عرصه مسوولیتی دارند بدون برخورد با متخلفان را بدون اغماض در برنامه کاری داریم و مطمینا قانون با این تخلفات برخورد قاطع خواهد داشت.

 به گفته قریشی ، دلیل عمده سرقت‌ها نیز وجود صدها مرکز غیر مجاز کارگاه‌های ضایعاتی در شهر بندرعباس است که در اکثر این مراکز اتباع غیرمجاز، معتادان و کارتون خواب‌ها و… کار می‌کنند و یکی از مکان‌های خرید کابل‌های سرقتی هستند.

این مسوول ، افزایش قیمت فلز مس را یکی از اصلی ترین دلایل تمایل سارقان برای سرقت کابل‌های برق  دانست و اضافه کرد : لازم است قوانین پیشگیرانه برای برخورد با این معضل تدوین گردد ،  قوانین پیشگیرانه موجب می‌شود سارقانی هم که دستگیر می‌شوند در زمان اندکی آزاد نشوند و هزینه سرقت از سیم افزایش یابد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها