افزونه جلالی را نصب کنید.
در سلسله‌ نشست‌های بایسته‌های حقوق خانواده؛

کتاب «مختصر حقوق خانواده» در بندرعباس بررسی شد

  • کد خبر : 20383
  • 01 آبان 1402 - 12:41
کتاب «مختصر حقوق خانواده» در بندرعباس بررسی شد
در سلسله‌ نشست‌های بایسته‌های حقوق خانواده، کتاب «مختصر حقوق خانواده» در بندرعباس بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، در راستای برگزاری سلسله‌نشست‌های بایسته های حقوق خانواده، به همت این اداره‌کل کتابخانه های عمومی و با همکاری دفتر امور زنان و خانواده استانداری، اولین جلسه با تحلیل و بررسی کتاب «مختصر حقوق خانواده» نوشته اسدالله امامی و سید حسین صفایی ۲۵ مهرماه در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

در ابتدای این نشست امیرمحمد رضایی زارعی پژوهشگر حقوق خصوصی به معرفی کتاب «مختصر حقوق خانواده» پرداخت و به مهم‌ترین سرفصل‌های کتاب اشاره کرد.

وی در ادامه بیان کرد: کتاب «مختصر حقوق خانواده» در ۳ باب ازدواج، انحلال ازدواج و قرابت و نسب، به رشته تحریر درآمده است که با تغییرات قوانین حمایت از خانواده کاملاً منطبق است.

وی در اولین جلسه، موضوع خواستگاری و نامزدی همراه با بررسی آرای قضایی که در فصل اول کتاب قرار دارد را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

در ادامه این نشست محمد اعتمادی استاد و مدرس دانشگاه فقه و حقوق به نقد و بررسی کتاب پرداخت و گفت: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی آگاهی‌بخشی به افراد جامعه در خصوص حقوق مدنی خود است تا بتوانند در جامعه به‌راحتی زندگی کنند.
وی افزود: بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و همسران در دادگاه‌های خانواده عدم آگاهی از حقوق و شرایط عقد و ازدواج است که برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند به کاهش آسیب‌ها کمک کند.

این مدرس دانشگاه در پایان به نکات مهمی در خصوص شرایط ازدواج و قوانین ضمن عقد و خواستگاری و نامزدی پرداخت و به سوالات افراد حاضر در جلسه پاسخ داد.

گفتنی است، کتاب «مختصر حقوق خانواده» به قلم  سید حسین صفایی و اسدالله امامی به همت نشر میزان چاپ شده و بهار ۱۴۰۲ به چاپ پنجاه و نهم رسید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها