افزونه جلالی را نصب کنید.

کارگاه آموزشی هوش اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد

  • کد خبر : 20459
  • 03 آبان 1402 - 13:19
کارگاه آموزشی هوش اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد
با حضور کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کارگاه آموزشی هوش اسلامی در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، «صادق ابراهیم پور»، معاون آموزشی و پژوهشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در این کارگاه عنوان کرد: هوش، توانایی ذهنی درک روابط بین پدیده‌هاست.

ابراهیم پور عنوان داشت: هوش قدرت می‌آورد، قدرت سازمانی و قدرت شخصی و هرکس که قدرت دارد، اقدامی انجام می‌دهد که می‌تواند این اقدام مثبت و یا منفی باشد.لذا در این قدرت نیاز هست که شخص بداند چگونه از هوش اخلاقی و معنوی استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: ما فقر علم در دنیا نداریم؛ بلکه فقر اخلاق بسیار احساس می شود.اخلاق قدرت برتر است؛ که اگر نباشد دچار ضعف و انحراف خواهیم شد.
ابراهیم‌پور اظهار داشت: افرادی که دارای سطح اخلاق قراردادی هستند، امکان خطا در انجام وظایف خود را دارند، اما افراد دارای اخلاق فوق قراردادی هستند، به‌خاطر وجدان بیداری که دارند مراقب رعایت اخلاقیات خود هستند.
وی در بحث دیگر در خصوص نظارت بیان داشت: نظارت رسمی و غیر رسمی داریم؛ رسمی در حیطه اداره و قانون و غیر رسمی، نظارت خانواده و دوستان است.
ابراهیم‌پور افزود: اسلام نظارت را به عنوان یک مکانیزم راهبردی حقیقی و فوق اثرگذار بر آسیب های اجتماعی مطرح می‌کند و آن امر به معروف و نهی از منکر است تا از آسیب‌های فردی و اجتماعی پیشگیری شود.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن نیز یکی از مهمترین و خاص ترین رسالت و ویژگی‌های پیامبر اکرم و مومنان را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است.

ابراهیم پور گفت: اگر جوامع امروز امر به معروف نداشته باشند در سه مرحله دچار انحطاط میشوند؛ در فساد زنان و جوانان، وارونگی معروف و منکر و جابجایی ارزش‌ها در جامعه.

ابراهیم پور با بیان اینکه نقش نخبگان در هدایت جامعه بسیار مهم است، افزود: با توجه به اهمیت ارزش بالای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باید گفت فلسفه تشکیل حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و اگر در جمهوری اسلامی به این فریضه توجه نشود به غایت هدف خود پشت کرده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها