افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل کتابخانه های عمومی هرمزگان:

انزجارمان از رژیم صهیونیستی را با زبان ادبیات اعلام می‌کنیم

  • کد خبر : 20531
  • 05 آبان 1402 - 16:32
انزجارمان از رژیم صهیونیستی را با زبان ادبیات اعلام می‌کنیم
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان گفت: با زبان شعر و ادبیات، انزجار خودمان را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، عصر شعر سراسری با عنوان «اسم شب، صبح است» در حمایت از مردم مظلوم غزه، در بندرعباس برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با ابراز تاسف و تاثر از اتفاقات غزه و انزجار از رژیم کودک کُش صهیونیستی، گفت: دل هر انسانی از این بی‌رحمی ها به درد می‌آید، ما نیز بر مبنای انسانیت دلمان خون و چشممان اشکبار است، اما متاسفانه کاری از دست مان بر نمی‌آید و دلمان خوش است به دعا، از آنجایی که گفته‌اند: «دعا سلاح مومن است».

فرشاد محمدی افزود: وظیفه داریم برای مردم غزه هر کاری انجام بدهیم. زیرا طبق فرمایش مقام معظم رهبری در بزنگاه های اینچنینی، باید خوب تحلیل کنیم و یاری گر مظلومان باشیم.

وی ادامه داد: در این موقعیت جغرافیایی با زبان شعر و ادبیات، انزجار خودمان را از حیوان های انسان نما، اعلام می‌کنیم. سکوت و بی تفاوتی کشورهای مسلمان و عرب، مایه ننگ است. در مظلومیت مردم غزه، به درگاه خدا توکل و به ائمه اطهار توسل می‌کنیم و معتقدیم جنگ امروز ما، جنگ روایت ها است. صهیونیست ها با شگرد رسانه‌ای از افکار عمومی برای حمله وحشیانه به غزه، مجوز گرفتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در پایان گفت: با سخنرانی به موقع مقام معظم رهبری، افکار عمومی اغنا شد که این رژیم، صلاحیت موجودیت ندارد و ان شاالله نماز پیروزی در قدس بخوانیم.

حجت الاسلام بهزاد پودات ضمن شعر خوانی، در خصوص شعر عرب و مخصوصاً شعر مقاومت گفت: بعد از تعارفات و مقدمات، وقتی به شعر عرب نگاه می‌کنیم در طلیعه و در راس آن، چند نفر ایستاده‌اند که از آن‌ها می‌توان به نزار توفیق قبانی دیپلمات، شاعر، نویسنده و ناشر سوری، محمود درویش شاعر و نویسنده فلسطینی، سعاد محمد صباح شاعر، نویسنده و منتقد کویتی و احمد مطر از شاعران مشهور عراقی اشاره کرد.

این شاعر آئینی ادامه داد: در اینجا می‌خواهم از شعر نزار قبانی بگویم. شاعری است که با شعرهای عاشقانه‌اش مشهور است؛ زن و عشق موضوع اصلی شعر قبانی‌اند. اما شعر او دو چهره متفاوت دارد.

وی اضافه کرد: یک بخش شعر او در خصوص جنگ است اما یک جایی فهمید اشتباه کرده و توانست غوغایی به پا کند و با اشعار محکم جهان عرب را متوجه فلسطین کند. او مفهوم وطن را درک کرد و گفت ای قدس، من متعلق به قدسم هر چند متولد دمشقم.

این نویسنده پرکار افزود: نزار قبانی حتی به تروریسم هم حمله می کند و می‌گوید من در برابر تهمت‌ها به جای اینکه احساس رنج بکنم، احساس لذت کردم. او حتی در ادامه می گوید مردم در سرزمین من سه گونه می میرند و آن را توضیح داد.

شاعر هرمزگانی گفت: نزار درباره دمشق می‌گوید جشنواره یاس و آب است، دمشق نه تصویری از بهشت بلکه خود بهشت است. او از ۱۶ سالگی، عاشقانه و کلاسیک سرودن شعر را آغاز کرد و برخی معتقد بودند او شاعر نیست، یک پدیده است. او هم معتقد است نوشتن شعر، عذاب و خوانش آن عذابی بیشتر است. او همچنین باور دارد شعر باید مخاطب را بسوزاند.

این برنامه با اجرای اصغر ملایی محمد آبادی و با شعرخوانی شاعران آئینی هرمزگان مرتضی نصیری گوکی، بهزاد پودات، حیدر رضایی گشوئیه، یحیی دهقانی، معصومه زارع، محمد دهقانی، مطهره دهقانی، شهین بهاری، محمد رضا تولایی، آمنه شهسواری (ملکه)، آمنه صفت زاده، پریزاد محمدی، مراد اقتداری به کوشش اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان با همکاری انجمن شعر درخت هرمزگان برگزار شد.

گفتنی است، عصر شعر «اسم شب، صبح است»، از ساعت ۱۵ تا ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲ آبان ماه در سالن همایش اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان واقع در خیابان دانش محله قلعه شاهی بندرعباس برگزار و در این نشست از شاعران آئینی نیز تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها