افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

جزیره قشم پتانسیل تبدیل شدن به قطب جذب دانشجویان خارجی را دارد

  • کد خبر : 20776
  • 13 آبان 1402 - 16:02
جزیره قشم پتانسیل تبدیل شدن به قطب جذب دانشجویان خارجی را دارد
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت بین‌المللی شدن دانشگاه‌های استان، گفت: جزیره قشم پتانسیل تبدیل شدن به قطب جذب دانشجویان خارجی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، نشست استاندار هرمزگان با قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان و روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد.

مهدی دوستی در این نشست؛ با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران، اظهارداشت: در حال حاضر بازار کار پررونقی در شهرستان‌های حوزه مکران وجود ندارد اما حجم بالای سرمایه‌گذاری انجام شده در منطقه نوید‌بخش آینده‌ای پررونق است.وی با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری در توسعه سواحل مکران، عنوان‌کرد: ضرورت دارد مراکز آموزش عالی از هم‌اکنون به فکر تامین نیروی انسانی متخصص جهت آینده در مکران باشند تا در حوزه با چالش مواجه نشویم.

استاندار هرمزگان، با مطرح‌کردن موضوع بین‌المللی شدنِ دانشگاه‌‌ها، عنوان‌کرد: جزیره قشم ظرفیت بسیار خوبی برای جذب و پذیرش دانشجویان خارجی دارد از این رو انتظار داریم وزارت علوم نهایت همکاری را برای تحقق این مهم داشته باشد.

دوستی خاطرنشان‌کرد: آمادگی داریم در راستای بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها، هر گونه همکاری را با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشیم.

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست، سند آمایش سرزمینی را مبنای طرح تحول در آموزش عالی دانست و گفت: وزارت علوم به دنبال تربیت دانشجو بر اساس نیاز بازار کار است.

وی تأکید کرد: راه‌اندازی هنرستان‌های جوارکارگاهی و تخصصی در هرمزگان ابتکار مبارکی است که افراد را زودتر به سمت اشتغال هدایت می‌کند‌.گفتنی است در این نشست ابعاد مختلف ” طرح تحول در آموزش عالی ” بررسی شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها