افزونه جلالی را نصب کنید.

خانه قاضی رویدر به موزه مردم شناسی تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 20794
  • 13 آبان 1402 - 16:40
خانه قاضی رویدر به موزه مردم شناسی تبدیل می‌شود
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با هدف توسعه گردشگری و صنایع‌دستی رویدر با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از اماکن گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی این شهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی در نشستی مشترک با مالک خانه قاضی، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیا این اثر تاریخی گفت: یکی از خواسته‌های کنشگران اجتماعی و فرهنگی شهر رویدر احیا تنها اثر ثبت شده این شهر است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه خانه قاضی از بناهای قاجاری متاخر است، افزود: این بنا در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۴۴۹۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او اظهار کرد: طرح احیا این اثر و تبدیل آن به موزه مردم‌شناسی آماده است و این اداره کل خواستار همراهی مالک در طرح احیا مشترک با شهرداری است.

محسنی در بازدید از بام رویدر با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی شهر رویدر گفت: این منطقه با دارا بودن کوه‌های مینیاتوری و تنگه‌های چورستان و بناب که هر کدام ویژگی‌هایی خاصی برای طبیعت گردی هستند، فرصت گردشگری تجربه گرا را در اختیار طبیعت دوستان می‌گذارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: برای استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌هایی برای بام رویدر ایجاد می‌شود.

او ضمن بازدید از باغات و نخلستانهای رویدر بر توسعه‌ گردشگری کشاورزی تاکید کرد و گفت: گردشگری کشاورزی می‌تواند فرصتهای جدید شغلی را ایجاد کرده و علاوه بر آشنایی مردم با فرآیند تولید محصولات کشاورزی به حفظ فرهنگ منطقه نیز کمک می‌کند.

او افزود: سرمایه گذارانی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند از سوی اداره کل حمایت می‌شوند.

گفتگو با صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی رودبار از دیگر برنامه‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به شهر رویدر بود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها