افزونه جلالی را نصب کنید.

تشریح وضعیت نهضت ملی مسکن استان در حضور رییس جمهور

  • کد خبر : 20903
  • 14 آبان 1402 - 0:36
تشریح وضعیت نهضت ملی مسکن استان در حضور رییس جمهور
استاندار هرمزگان با حضور در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور، آخرين وضعيت طرح نهضت ملی مسکن استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز شنبه ١۳ آبان ماه در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، ضمن گرامیداشت یوم الله ١٣ آبان به تشریح عملکرد استان هرمزگان در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، طرح بازآفرینی شهری و طرح احداث شهرهای جدید ساحلی استان پرداخت.
استاندار هرمزگان در این جلسه اظهار داشت: تعهد استان هرمزگان در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ۶۵ هزار و ٩۵٠ واحد مسکونی است که زمین تخصیص یافته برای اجرای این طرح قابلیت احداث ٨١ هزار و ۵٩٣ واحد دارد که به لحاظ درصدی ١٢٣ درصد زمین مورد نیاز طرح در استان تخصیص یافته است.
وی افزود: از تعداد ۶۶ هزار واحد مسکونی تعهد استان، برای حدود ۶٠ هزار واحد پروانه صادر شده که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تخصیص واحدهای مسکونی به طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ٢۵ هزار واحد انفرادی تخصیص یافته و ١۴ هزار و ۵٠٠ واحد نیز به صورت گروهی تخصیص یافته است.
وی تصریح کرد: در طرح جوانی جمعیت نیز که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم است، ٣۴١۶ واحد به صورت انفرادی و گروهی تخصیص یافته است، مجموع واگذاری انفرادی و گروهی استان در این ٢ طرح بالغ بر ۴٣ هزار واحد است.
دوستی با اشاره به تعهدات بانک‌ها در زمینه تخصیص تسهیلات مسکن گفت: از ١٩ هزار ٩٣١ واحد ثبت شده، قرارداد دریافت تسهیلات ١۶٣٩٣ واحد منعقد شده که از این تعداد تسهیلات برای ١۴ هزار ٧٩۶ واحد پرداخت شده است، در حوزه تسهیلات، بانک مسکن استان بهترین همکاری را با طرح نهضت ملی مسکن داشته است.
وی همچنین با اشاره به طرح زمین مانده مسکن مهر در دولت‌های گذشته اظهار داشت: ٧ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در استان باقی مانده که از این تعداد ۵٨٠٠ واحد در ٢ سال اخیر به اتمام رسیده و تحویل مردم شده و ١٠٩٨ واحد آماده افتتاح شده و در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری رسمی خواهند رسید.
استاندار هرمزگان گفت: در حوزه روبنایی و زیربنایی هم کارهای خوبی در استان صورت گرفته و به صورت همزمان کار ساخت مدارس، ایستگاه پلیس و مساجد هم آغاز شده، در حوزه خدمات زیربنایی ۴٨ پروژه داریم که ٢٨ پروژه انجام شده و ٢٠ پروژه در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان در چند سال اخیر شاهد چند زلزله بالای ۶ ریشتر و ۴ سیل بزرگ بوده است ادامه داد: به موازات اجرای طرح‌های استان، ۴٠۶۶ واحد مسکونی که در سیل و زلزله آسیب دیده بودند بهسازی شدند و ۵۴٠٠ واحد هم در سال‌های ۱۴٠١ و ١۴٠٢ ساخته و تحویل مردم شده است.
دوستی گفت: در حوزه بافت فرسوده در سطح استان اقدامات مناسبی انجام و طرح‌های مختلفی اجرایی شده که بازگشایی معابر در محلات از این دست اقدامات است همچنین در حوزه سند دار کردن منازل مسکونی در بافت‌های فرسوده نیز ۵٧١٧ پرونده تشکیل شده که ٣٣٧٠ پرونده به نفع مردم سند صادر شده است.
وی در ادامه با اشاره به برنامه دولت در استان برای ایجاد شهرهای جدید ساحلی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت عظیم سواحل مکران خلیج فارس و دریای عمان تمرکز ویژه بر احداث شهرهای جدید در جوار این سواحل شده است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: ٢ شهر جدید را به پیش برده‌ایم که همراهی وزارت راه را نیز در کنار خود داشته است، در شهر جدید خلیج فارس به دنبال احداث شهری ساحلی و مدرن با معماری ایرانی اسلامی هستیم که در صورت تخصیص بودجه می‌توان وارد فاز عملیات اجرایی شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها