افزونه جلالی را نصب کنید.

رزمایش مقابله با تهدیدات شیمیایی CBRNE در بندرعباس

  • کد خبر : 20930
  • 15 آبان 1402 - 14:27
رزمایش مقابله با تهدیدات شیمیایی CBRNE در بندرعباس
با سناریوی اتصال برق و آتش سوزی در انبار مواد شیمیایی رزمایش مقابله با تهدیدات شیمیایی CBRNE برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، مانور اتصال برق  و آتش سوزی ناشی از مواد شیمیایی در محل شرکت دانش بنیان پترو صنعت گامرون  برگزار شد و زمینه افزایش آمادگی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این رابطه فراهم شود.

شهردار بندرعباس در این مراسم گفت : سناریو این مانور بر این اساس بود که فرض می شود انبار مواد شیمیایی دچار حریق و آتش سوزی شده و نیروهای ایمنی عملیاتی امدادی در حوزه های  وارد عمل شدند.

نوبانی تصریح کرد در این رزمایش سعی شد شرایط تقریبا سخت را متصور شویم  که در شرایط واقعی اگر پیش بیاید، همکاری و هماهنگی مسئولان مدیران و نیروهای اچ‌اس‌ای، آتش نشانی ،، نیروی انتظامی ،راهور ،هلال احمر ،اورژانس ،مدیریت بحران و پدافند غیر عامل همه اینها را در یک مانور نسبتا سنگینی تمرین کرده باشند. 

وی افزود :وضعیت بحران در حقیقت یک فشار روانی – اجتماعی بزرگ و ویژه ست که باعث در هم شکسته شدن روال متعارف زندگی و واکنش های اجتماعی می شودو با آسیب های جانی و مالی ، تهدیدها ، خطرها و نیازهای تازه ای به وجود می آورد.

دکتر طزری معاون زیر بنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اتفاقات امروز منطقه و غزه اضافه نمود :در خصوص برگزاری رزمایش اصل موضوع رزمایش ارتقا و آمادگی هاست امروز باید هزینه کرد تمرین کرد برای جلوگیری از تبعات برخی از مشکلات مانور امروز به لحاظ فرایندی و هماهنگی عالی بود اما همه ظرفیت های پدافند غیر عامل بیشتر از این می باشد که با محوریت شهرداری بندرعباس می شود آمادگی ها را ارتقا داد و از پیامدها و تبعات جلوگیری کرد و باید با ایجاد آمادگی کشور را در امنیت بیشتری قرار دهیم.

دکتر اکرمی معاون هماهنگ کننده قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز حفاظت از زیر ساختهای صنعتی و شیمیایی مهم عنوان کرد و خاطر نشان شد : زندگی امروز وابسته به مواد شیمیایی أست و حمایت از صنعت کشور در حوزه شیمیایی مهم است که باید بر همین اساس نگاه دو جانبه ای باید داشته باشیم هم توسعه و تقویت باید باشد هم بحث ایمنی و حفاظت را مد نظر داشته باشیم که برای این موضوع باید برنامه های آموزشی و ایمنی در هرمزگان را  ارتقا بخشیم.

در ادامه این مراسم راد مهر مدیر کل بحران و پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان بیان داشت :امروز هیمنه ی استکبار جهانی و انگلیس و امریکا فرو ریخته و برای حذف اسراییل از جغرافیای منطقه خاورمیانه لحظه شماری میکنیم ، رادمهر تاکید نمود :پدافند غیر عامل نقش اثر گذاری در نا کارامد کردن نقشه های دشمنان دارد.  

وی ادامه داد:امکانات استان برای پدافند غیر عامل کافی نیست و اگر در استان اختلالی ایجاد شود کشور دچار مشکل  خواهد شد بر همین اساس مسؤلین و مدیران کشوری و دولتمردان باید چاره اندیشی کنند

برای این رزمایش زحمات زیادی کشیده شده و از شهرداری بندرعباس تشکر و قدردانی می نمایم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها