افزونه جلالی را نصب کنید.
در شش ماه سال جاری رخ داد:

معدوم سازی بیش از ۷۲  هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته

  • کد خبر : 20922
  • 15 آبان 1402 - 14:07
معدوم سازی بیش از ۷۲  هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی توسط کارشناسان بهداشت محیط استان، از معدوم سازی بیش از 72 هزار کیلوگرم مواد تاریخ مصرف گذشته و فاسد خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر عبدالجبار ذاکری گفت: حدود ۱۰۹ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی در شش ماهه ابتدای سال انجام گرفته که به دنبال این بازدید ها و نظارت های بهداشتی، کلیه صنوف حساس مانند اغذیه فروشی ها، مراکز تولید و عرضه آبمیوه و بستنی،آشپزخانه ها و رستوران ها، کارگاههای قنادی و دیگر مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، مورد پایش و نظارت بازرسین بهداشت محیط قرار گرفتند
وی اعلام کرد: بیش از هزارو ۱۲۵ کیلوگرم مواد آرایشی و بهداشتی غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته نیز توسط بازرسین بهداشت محیط شناسایی، جمع آوری و معدوم شد. در همین راستا حدود ۲۲۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرمجاز نیز که توسط دستفروشان دوره گرد عرضه می شد جمع آوری و معدوم گردید.

دکتر ذاکری با اشاره به اهمیت کنترل تاریخ و مشخصات بهداشتی مواد غذایی در هنگام خریدگفت : در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضاء توجه نموده و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را با سامانه ثبت شکایات مردمی ۱۹۰اعلام نمایند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها