افزونه جلالی را نصب کنید.
توسط دانشیار فناوری اطلاعات سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری تشریح شد:

اهمیت ارتودنسی از راه دور از دیدگاه متخصصین این رشته

  • کد خبر : 20948
  • 17 آبان 1402 - 19:00
اهمیت ارتودنسی از راه دور از دیدگاه متخصصین این رشته
دانشیار فناوری اطلاعات سلامت و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری با رسانه های هرمزگان که با عنوان "بررسی عوامل موثر بر پذیرش فناوری تله ارتودنسی براساس الگوی پذیرش فناوری 3" تشکیل شد گفت: ارتودنسی، یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی است که دربرگیرنده تشخیص، پیشگیری و درمان بی‌نظمی و ناهنجاری‌های دندانی – فکی بوده و بر اساس مطالعات انجام‌ شده شیوع این ناهنجاری‌ها در سطح جهان در مقیاس گسترده‌ای در حال گسترش است که نیاز به این درمان تخصصی در شرایط مختلف، چالش‌هایی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر نسرین داوری در تشریح پژوهشی که توسط وی انجام شده، با اشاره به چالش‌های بزرگ و غیرقابل‌اغماض در میان کشورهای درحال‌توسعه که نیاز و پاسخگویی به خدمات تخصصی دندانپزشکی مانند ارتودنسی خصوصاً در مناطق روستایی و دورافتاده است افزود: ارتودنسی از راه دور فناوری نوینی است که با تغییر رویه‌های موجود در جهت دستیابی به اهداف حرفه‌ای عمل می کند که باوجود محدودیت منابع تخصصی برای ارائه درمان ارتودنسی در ایران، استفاده از این راهکار ضروری به نظر می‌رسد.
دکتر داوری تصریح کرد: مدل پذیرش فناوری ۳، یک شبکه کامل از عوامل تعیین‌کننده در پذیرش و استفاده افراد از فناوری اطلاعات را پیشنهاد می‌کند که نسبت به دو مدل قبلی کامل‌تر است.
وی گفت: این مدل‌ها در جهت درک دلایل کاربران نهایی برای پذیرش یا رد فناوری، چگونگی بهبود پذیرش فناوری در بین کاربران نهایی و تمایلات رفتاری کاربران در پذیرش فناوری طراحی می‌شوند.
دانشیار فناوری اطلاعات سلامت افزود: این پژوهش توصیفی-تحلیلی است که در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در دو مرحله انجام شده که از نوع همبستگی و کاربردی محسوب می‌شود و پژوهشی میدانی به‌حساب می‌آید.
دکتر داوری هدف از این پژوهش را بررسی الگوی TAM در حیطه ارتودنسی از راه دور عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد تاکنون چنین الگویی ارائه نشده باشد، این پژوهش در گروه پژوهش¬های توسعه‌ای قرار می-گیرد.
به گفته این پژوهشگر، ارتودنسی از راه دور نشان‌دهنده سیستم مراقبت ارتودنسی است که شامل مدیریت از راه دور درمان ارتودنسی است. این فناوری در آینده‌ای نزدیک، عملکرد بالینی درمان ارتودنسی را تغییر خواهد داد. مشاوره از راه دور و نظارت بر درمان، تجربه درمان موفق و همچنین کارایی درمان را افزایش می‌دهد. با توجه به خصوصیات کلی درمان ارتودنسی، نظارت از راه دور نشان‌دهنده نقطه قوت کاربرد بالینی ارتودنسی از راه دور است.
دکتر داوری ابراز امیدواری کرد: علیرغم شک و تردید، به نظر می‌رسد بازخورد بیماران به دلیل تعداد کمتر مراجعات در مطب، مثبت است و این نشان می‌دهد که معرفی تدریجی این فناوری در بالین با توجه به ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی بیماران مفید خواهد بود.
این نشست به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سالن جلسات این معاونت تشکیل شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=20948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها