افزونه جلالی را نصب کنید.

مستند تلویزیونی موکب دیوان در شبکه خلیج فارس تهیه می شود.

  • کد خبر : 21070
  • 19 آبان 1402 - 13:26
مستند تلویزیونی موکب دیوان در شبکه خلیج فارس تهیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، این موکب که نوار ساحلی غرب استان قرار دارد در زمینه پذیرایی صبحانه و نهار و شام و اسکان به زائرین مقصد اربعین خدمات می دهد. در نوار ساحلی هرمزگان خدمت به زوار اربعین مختص شیعیان نیست و از شرق هرمزگان و سواحل جاسک تا بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان […]

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، این موکب که نوار ساحلی غرب استان قرار دارد در زمینه پذیرایی صبحانه و نهار و شام و اسکان به زائرین مقصد اربعین خدمات می دهد.

در نوار ساحلی هرمزگان خدمت به زوار اربعین مختص شیعیان نیست و از شرق هرمزگان و سواحل جاسک تا بندرعباس، بندرلنگه و پارسیان مسلمانان از شیعه و سنی به زائرین سفر اربعین خدمت می کنند.

مردمان اهل سنت روستای دیوان که در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارند به خود می بالند که در مسیر آزادگی و عزت طلبی، میزبان دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) هستند و خدماتی را به زوار پیاده روی اربعین شهادت او ارائه می دهند.

مستند «موکب دیوان» به تهیه کنندگی و کارگردانی  علی خائف سعی نموده تلاش این عزیزان را به تصویر بکشد.

خائف افزود:  این مستند در واقع به مراحل شکل گیری موکب اهل سنت در روستای دیوان از توابع شهرستان بندرلنگه هر مزگان می پردازد.

کارگردان مستند موکب دیوان گفت : هدف از ساخت مستند ، اشاره به مشترکات شیعه و سنی است و نقطه مشترک وحدت بین اهل سنت و شیعه می باشد.

این مستند ساز هرمزگانی اشاره کرد : تابحال در مورد موکب اهل سنت فیلم مستندی ساخته نشده است و موکب روستای دیوان اولین و تنها موکب اهل سنت برای زوار امام حسین (ع) در استان هرمزگان است.

خائف بیان کرد : مستند تلویزیونی موکب دیوان در قالب یک قسمت ۳۰ دقیقه ای در شبکه استانی خلیج فارس در دست تهیه و تولید است.

کارگردان موکب دیوان در پایان گفت : این مستند هم اکنون در مرحله تصویربرداری می باشد و با پایان تصویربرداری از شبکه استانی پخش می شودو تصویربرداری مستند موکب دیوان در شهردیوان شهرستان بندرلنگه هرمزگان و مسیرهای منتهی به کربلای معلی صورت می گیرد.

دیگر عوامل تهیه و تولید این مستند عبارتند از :

ناظر کیفی: محسن رییسی، تصویربرداران: سروش مشتاب، علی خائف، تصویر بردار هوایی: سعید ماندگاری، صدابردار: سروش مشتاب ،تدوین: سجاد جمالی پور، مجری طرح: هادی مذنبی، عکس: مجید دیوانی، حمل و نقل: حمید اولی پور، فواد دولتی و حسن کندرانی.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها