افزونه جلالی را نصب کنید.

توزیع برق هرمزگان با ۴ طرح پژوهشی و فناورانه در جشنواره فن بازار حضور دارد

  • کد خبر : 21252
  • 24 آبان 1402 - 17:31
توزیع برق هرمزگان با ۴ طرح پژوهشی و فناورانه در جشنواره فن بازار حضور دارد
مهندس محمد کریمی مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان از پژوهشگران و فناوران برای بازدید از جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران دعوت کرد و اظهار داشت : توزیع برق هرمزگان با ۴ طرح فناورانه در این جشنواره حضور دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق استان هرمزگان ، مهندس کریمی با بیان اینکه  استان هرمزگان ظرفیت هایی مناسب برای  تولیدات مبتنی بر فناوری در عرصه برق و انرژی دارد گفت : جشنواره و فن بازار تخصصی فرصتی برای تبادل اطلاعات علمی و فنی دانشگاهها، فناوران و نخبگان در صنعت برق است. و استان هرمزگان در این زمینه استعدادها و ظرفیت های مناسب دارد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای پاسخ به نیازهای فناورانه است و موجب تحکیم و تثبیت ارتباطات علمی بین دانشگاهیان ، فعالان بخش خصوصی ، شرکت های دانش بنیان با صنعت برق خواهد بود  ادامه داد : ساخت سیستم هوشمند اینورتر موتور به منظور کاهش مصرف انرژی کولرهای خانگی ، امکان سنجی بهبود شرایط دمایی در پست های توزیع  و کمپکت بدون مصرف انرژی در پیک بار با استفاده از مواد تغییر فازدهنده (PCM) ، امکان سنجی بهبود شرایط دمایی در پست های توزیع ،زمینی کیوسکی   بدون مصرف انرژی در پیک بار با استفاده از مواد تغییر فازدهنده (PCM) و تدوین دستورالعمل نصب برقگیر در ثانویه ترانسفورماتورهای توزیع از جمله طرح های فناورانه توزیع برق هرمزگان است که دراین جشنواره عرضه شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با معرفی پژوهشگران طرح های یاد شده افزود: این طرح ها از سوی دکتر رجایی از دانشگاه صنعتی شیراز ، خانم دکتر وطنخواه از دانشگاه شهید بهشتی  و  دکتر اکبری فرود از دانشگاه سمنان ارائه شده است.

مهندس کریمی همچنین با ذکر مشخصات و کارکردهای طرح های فناورانه توزیع برق هرمزگان ادامه داد : در یکی از طرح های ارائه شده  کمک به کنترل دور موتورهای کولرهای گازی معمولی و کاهش مصرف برق و کاهش تلفات آنها با استفاده از طراحی و پیاده سازی یک سیستم درایو برای کولرهای گازی معمولی از  اهداف نهایی کاهش هزینه تمام شده محصول و بهینه کردن عملکرد کل سیستم خنک کننده اعلام شده است ، به گونه ای که تولید انبوه آن و نصب بر روی کولرهای گازی قابل انجام باشد.

وی اضافه کرد : در یکی دیگر  از محصولات نیز هدف از اجرای پروژه ارائه دستور العملی برای چگونگی نصب SPD در ثانویه ترانسفورماتورهای توزیع در تابلوی پای پست اعلام شده است ،  در این دستورالعمل دو الگوریتم به ترتیب برای ارزیابی ریسک پست توزیع و اولویت بندی پست ها از منظر نصب SPD ارائه گردیده است. الگوریتم مربوط به ارزیابی ریسک به این میپردازد که آیا نصب SPID در ثانویه یک پست ضرورت دارد یا خیر .سپس الگوریتم دوم به اولویت بندی پست ها از منظر نصب SPID می پردازد. در ادامه این دستور العمل، به معرفی برقگیرهای فشار ضعیف و انواع آنها پرداخته می شود. در نهایت به معرفی پارامترهای SPID و نحوه انتخاب و نصب SPDها پرداخته شده است.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، با هدف شناسایی و رفع چالش‌های صنعت برق از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه سال‌ جاری، هم زمان با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها