افزونه جلالی را نصب کنید.
امام جمعه بندرعباس:

اقتدار کشور در گروی توجه به دریا است

  • کد خبر : 21356
  • 26 آبان 1402 - 20:10
اقتدار کشور در گروی توجه به دریا است
امام جمعه بندرعباس گفت: اگر اقتدار و عزت و تعالی اقتصادی و سیاسی و اجتماعی می خواهیم، در گروی توجه به دریا به عنوان یک ظرفیت مغفول مانده در کشورمان است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: توجه به اقتصاد دریا به تدبیر و برنامه ریزی هوشمندانه و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این زمینه نیاز دارد و ضروری است تا مسؤولان امر، هرمزگان را به عنوان پیشانی و موتور محرکه اقتصاد دریامحور قرار دهند و در این زمینه سیاست های ابلاغی را مدون کنند.

وی با تصریح بر این که ابلاغیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک سرفصل بسیار مهم برای توجه به ظرفیت های مغفول مانده دریایی و ساحلی کشورمان است، خاطرنشان کرد: دریاها هم بسته و هم آزاد که کشورمان از هر دوی آنها برخوردار است، یک ذخیره و سرمایه ارزشمند برای کشور بشمار می روند که نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود و باید این غفلت را جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: ایجاد و ساخت تمدن دریایی با توجه به ظرفیت های دریایی کشورمان میسر است و این را بدانیم که اگر خواهان عزت و اقتدار در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستیم، باید از ظرفیت های اقتصاد دریاپایه به خوبی بهره بجوییم و چرخ اقتصاد کشور را از این طریق شتاب دهیم.

وی گفت: هرمزگان دارای ۲۲۰۰ کیلومتر ساحل در سرزمین اصلی و جزایر است و لذا هرمزگان می تواند محور اقتصاد دریامحور باشد و از نیروهای آن برای این منظور بهره گرفته شود.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به رخدادهای غزه، ادامه داد: هیمنه رژیم پوشالی صهیونیستی از هم پاشیده و آنان گمان می کنند با کودک کشی در غزه می توانند کاری از پیش ببرند اما غافل از این هستند که روز به روز به انتهای خویش نزدیک تر می شوند و دنیا امروز متوجه عمق وقاحت و وحشی گری صهیونیست ها شده است.

وی به ضربات مهلک مقاومت بر پیکره صهیونیست ها هم اشاره و تأکید کرد: این ضربات، بزودی صهیونیست ها را از پای در می آورد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از اقدامات وزارت امور خارجه کشورمان نیز در حمایت از جریان مقاومت و دیپلماسی فعال در این راستا قدردانی کرد و گفت: وزارت خارجه آنچه را که بر عهده داشته اند را به خوبی انجام می‌دهند.

وی با توجه به در پیش بودن میلاد حضرت زینب (س) عنوان کرد: پرستاران در دوران کرونا در کنار بیماران بودند و جان خود را در معرض به ابتلا به این بیماری و بیماری های مسری قرار می‌دهند و بسیاری از آنان به شهادت رسیدند. باید به معیشت پرستاران توجه شود و شیفت های کاری طولانی به خاطر کمبود پرستار جزو سختی و مشقت‌هایی است که باید جبران شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها