افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با فرماندار جاسک مطرح شد:

شتابدهی به حرکت شیلاتی شهرستان جاسک به سوی اقتصاد دریا پایه

  • کد خبر : 21353
  • 26 آبان 1402 - 0:44
شتابدهی به حرکت شیلاتی شهرستان جاسک به سوی اقتصاد دریا پایه
مدیرکل شیلات هرمزگان با حضور معاونین خود با فرماندار شهرستان جاسک در اداره کل شیلات استان دیدار و بر توسعه فعالیت های شیلاتی به عنوان یکی از محورهای اصلی اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی با بیان اینکه شهرستان جاسک با نزدیک به ۹۰۰ شناور صیادی و بیش از پنچ هزار نفر صیاد نقش اساسی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد تصریح کرد: این شهرستان با صیدی بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ تن در سال سهم قابل توجه ای از صید و صیادی استان هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: این شهرستان همچنین سه بندر صیادی، پنج موج شکن مردمی را به خود اختصاص داده است.

بارانی وجود ظرفیت های آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو و همچنین برخورداری از بالغ بر ۱۰ واحد صنعتی شیلاتی را از دیگر توانمندی های این شهرستان در حوزه شیلات خواند.
مدیرکل شیلات هرمزگان رفع موانع و تسهیل در تولید، افزایش تولید، تلاش در ارتقای حمایت از بهره برداران، ارتقای خدمات دهی به مردم به ویژه جامعه شیلاتی، حرکت به سمت اقتصاد دریا پایه و … را از اهم محورهای این دیدار خواند.
در ادامه فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اقدامات خوب شیلاتی صورت گرفته در این شهرستان ساماندهی شناورهای صیادی، آغاز احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در آبهای این شهرستان و همچنین آغاز عملیات اجرایی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان لافیک جاسک در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار با ظرفیت تولید و رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه میگو بومی و ۵ میلیون قطعه ماهیان دریایی در این شهرستان را از جمله اقدامات خوب دولت مردمی در حوزه شیلات و جلب رضایت مردم خواند.
مهرانی همچنین با بیان اینکه شهرستان جاسک ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب شیلاتی و همچنین اقتصاد دریا پایه دارد تصریح کرد: باید در راستای تحقق شعار سال حداکثر استفاده از ظرفیت های شیلاتی شهرستان با جذب سرمایه گذار توانمند و بومی، حمایت از صید اصولی و پایدار و ارتقای تولیدات شیلاتی در دستور کار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها