افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل شیلات هرمزگان تاکید کرد :

آبهای دور، ظرفیتی مناسب برای صید و صیادی و تامین امنیت غذایی

  • کد خبر : 21371
  • 27 آبان 1402 - 13:14
آبهای دور، ظرفیتی مناسب برای صید و صیادی و تامین امنیت غذایی
مدیر کل شیلات هرمزگان بر ظرفیت مناسب شناور های آب های دور در تامین ماهی برای کارخانجات کنسرو سازی و نقش آن در تامین امنیت غذایی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی با اشاره به اینکه این نشست به منظور هماهنگی و برنامه ریزی اعزام شناورهای آبهای دور هرمزگان به آبهای بین المللی برگزار شده است گفت: خوشبختانه استان هرمزگان گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است .
وی برخورداری از بیش از۸۰ فروند شناور آبهای دور در استان هرمزگان را ظرفیتی مناسب برای بهره برداری از ذخایر بین المللی و آبهای دور آبزیان خواند و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱ هزار و ۱۲۰ تن صید داشتیم و پیش‌بینی‌ می‌شود در جمع بندی صید سال ۱۴۰۲ شاهد رشد افزون بر ۲۰ تا ۳۰ درصد در صید شناورهای آب‌های دور باشیم.
وی، گونه های غالب صید شده در آب‌های دور را به ترتیب هوور مسقطی، گیدر، هوور، زرده، مارلین و گالیت عنوان کرد و گفت: شناورهای صیادی لنج های آب‌های دور تامین کننده مواد اولیه کارخانه‌های تُن ماهی کشور هستند.
در ادامه مدیرکل امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه استان هرمزگان با تولیدات شیلاتی بیش از ۳۴۰ هزار تُن در سال رکوردار تولیدات شیلات کشور و همچنین قطب محصولات شیلاتی کشور است تصریح کرد: در این میزان تولیدات شیلاتی هرمزگان، صید و صیادی با صید سالانه بالغ بر ۳۲۰ هزار تن نقش اساسی و محوری دارد که بخش قابل توجه ای از این مهم به صید آبهای دور تعلق می گیرد.
رضا عباس پور نادری با اشاره به رونق ایجاد شده توسط شناورهای صیادی آبهای دور در حوزه اشتغال و اقتصاد گفت: این شناورها نقش بسزایی در تامین نیاز ماهی، کارخانجات تن ماهی کشور و به گردش در آمدن چرخ اقتصاد شیلات کشور دارد و امید است با هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته و در حال انجام شاهد افزایش سهم استان هرمزگان از برداشت ذخایر آبهای دور در آبهای بین المللی و قاره های دیگر باشیم.
وی توسعه صید در آب های بین المللی و دور را یکی از برنامه های مهم شیلات کشور خواند و افزود: در کشور حدود ۹۰۰ فروند شناور در آبهای دور مشغول به فعالیت صیادی هستند.
عباس پور نادری گفت: از دیگر فعالیت های بین المللی می توان به تلاش سازمان شیلات ایران برای صید در آب های ساحلی سایر کشور ها مانند موریس،،سومالی و … نام برد که در سطوح بالا در حال پیگیری بوده و در صورت انعقاد قرارداد با این کشور ها گام بلندی در افزایش تولید و صید گونه های دارای ارزش اقتصادی بالا برداشته خواهد شد.

گفتنی است در این نشست حاضرین به بیان نکته نظرات چالش ها و ارائه راهکار برای توسعه صید آبهای دور پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها