افزونه جلالی را نصب کنید.

شیفتگان خدمت یا . . .؟!

  • کد خبر : 21388
  • 28 آبان 1402 - 0:31
شیفتگان خدمت یا . . .؟!
اسفندماه ۱۴۰۲ ،((بهار سیاست)) فرا می رسد و نقش آفرینان و بازیگران میدان سیاست، از مدتها پیش خود را برای شرکت در ماراتن نفس گیر رقابت های انتخاباتی مجلس آماده کرده و در حال یارگیری برای گذر از خان رقابت‌ها هستند.

با اعلام و مشخص شدن فهرست اولیه داوطلبان تایید صلاحیت شده، آرایش نیروهای سیاسی و وضعیت صفحه شطرنج سیاست هرمزگان نیز تا حد زیادی مشخص و معلوم شده است.
در این میان، حضور برخی چهره‌ها که از آنان می‌توان به ( کاندیدا اولی) ! یاد کرد جلب توجه می‌کند! اگر چه در تمام ادوار گذشته نیز همیشه چهره‌هایی جدید وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شده و برخی این حضور را موجب شور و نشاط فضای سیاسی ارزیابی کرده و می‌کنند.

در این دوره نیز تا به امروز چند چهره جدید به جمع داوطلبان رقابت‌های انتخاباتی اضافه شده و برخی از آنان، با اعتماد به نفس مثال زدنی! و با تصور (پیروزی)، از هم اکنون خود را (مستاجر جدید) خانه ملت می‌دانند!
وضعیت امروز سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان می‌دانند که ایران و البته هرمزگان از چه مشکلات و مصائبی در رنج و عذاب است.

باید از این گروه نورسیدگان و بازیگران تازه نفس عرصه سیاست، که برخی شان از قضا، چند صباحی عهده‌دار مناصب اجرایی مانند ریاست بر شورای شهر، شهرداری و حتی استانداری بوده و برخی عملکردهاشان، نارضایتی‌هایی را موجب شده و هرگز به شکلی جدی مورد بررسی و نقد و پاسخگویی قرار نگرفته‌اند، پرسید، که شما عزیزان با کدام انگیزه وارد عرصه رقابت‌ها شده‌اید؟ به تعبیر شهید دکتر بهشتی، شیفته خدمت اید یا تشنه قدرت؟!
از پیشداوری پرهیز می‌کنیم و همه این عزیزان را در گروه شیفتگان خدمت به مردم و کشور دسته‌بندی می‌کنیم اما باید بپرسیم، مانیفست و مرام‌نامه انتخاباتی شما و راهکارهای اجرایی تان برای غلبه بر چالش‌های عدیده امروز هرمزگان و کشور چیست؟!

بی‌تردید، این نوشتار در مقام تایید عملکرد نمایندگان فعلی هرمزگان در مجلس نیست، بلکه پرسشی کوچک از چهره‌هایی است که یک چندی بر مناصب اجرایی تکیه زده و امروز بی آنکه ماحصل اقداماتشان روشن و مشخص باشد، خود را برای حضور در میدانی بزرگتر آماده می‌سازند!
باید بپرسیم، برای رفع محرومیت‌های تاریخی هرمزگان و غلبه بر معضلات آن کدام برنامه و راهکاری را در چنته دارید؟!
در عین حال تاکید می‌کنیم که این حق طبیعی و شهروندی هر کسی است که خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهد و داوطلب شرکت و حضور در انتخابات باشد، اما باید کارنامه اجرایی خود را نیز پیش از همه در معرض دید و قضاوت مردم قرار دهد.
امیدواریم آن آقا یا بانوی ارجمندی که چندی عهده‌دار ریاست شورای شهر بوده و یا خواهر و برادر بزرگواری که بر صندلی شهرداری و استانداری، تکیه زده، روشن و شفاف، برنامه‌های اجرایی و مستدل خود را اعلام کرده و راهکارهای خود را برای غلبه بر چالش‌های جامعه مشخص نماید.
بی تردید، ارائه شعارها و وعده‌های انتخاباتی بی پشتوانه، تنها نشان دهنده تشنگی قدرت است نه شیفتگی خدمت به مردم نجیب و صبور هرمزگان و ایران!

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها