افزونه جلالی را نصب کنید.
روزهای پایانی هفته کتاب در پارسیان؛

کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) میزبان ویژه برنامه های هفته کتاب شد

  • کد خبر : 21531
  • 02 آذر 1402 - 10:46
کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) میزبان ویژه برنامه های هفته کتاب شد
به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت این رویداد فرهنگی برنامه‌های متنوعی در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، به مناسبت هفته کتاب و گرامیداشت این رویداد فرهنگی برنامه‌های متنوعی در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان برگزار شد.

قصه «پادشاه شجاع» در پارسیان شنیدنی شد

حلیمه روشن زاده کتابدار کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) در میزبانی از کودکان کتاب دوست دبستان پسرانه یاسر نصوری، با شعار: «آینده خواندنی است» آن‌ها را با بخش‌ها، فعالیت‌ها و خدمات مختلف کتابخانه آشنا کرد و ضمن معرفی کتاب، قصه پادشاه شجاع را برای آن‌ها تعریف کرد.

کتاب حاضر از مجموعۀ «من و مهارت‌های فردا» در قالب داستان‌هایی با شخصیت‌های حیوانات، مخاطب خردسال را با مهارت رهبری آشنا می‌کند. با این داستان، نویسنده می‌کوشد با زبان کودکانه به مخاطب بیاموزد معنای رهبری چیست و رهبر چه وظایفی دارد. کودکان امروز رهبران آیندۀ جوامع هستند. آموزش آن‌ها برای پذیرفتن این مسئولیت در آینده ضروری است. در صفحه‌های پایانی کتاب چند سؤال طرح شده است تا کودک با توجه به داستان به آن‌ها پاسخ دهد. راهنمایی نیز برای والدین و مربیان آمده است تا آن‌ها بتوانند مهارت رهبری را در کودک خود تقویت کنند تا هم اعتماد به نفس آن‌ها بیشتر و هم بتوانند در تعامل با همسالان موفق باشند.

کتاب «پادشاه شجاع» تالیف ام شامبهاوی، در ۱۲ صفحه و قطع خشتی با موضوع آموزش مهارت رهبری، به ترجمه شیلا خداداد و به همت نشر ابوعطا، وارد بازار کتاب شده است.

نشست کتابخوانی «زنان کوچک» در پارسیان

در راستای گرامیداشت هفته، کتاب، دختران نوجوان مدرسه نمونه نرجس با مراجعه به کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) شهرشان پس از آشنایی با آثار، منابع و قسمت‌های مختلف کتابخانه در نشست صمیمی، با کتاب «زنان کوچک» آشنا شدند.

زنان کوچک نام رمان بلندی از لوییزا می الکات، نویسنده آمریکایی است. داستان در مورد زندگی ۴ خواهر – مگ، جو، بت و ایمی مارچ- است که با الهام از زندگی واقعی نویسنده با سه خواهرش نوشته شده است. داستان کتاب زنان کوچک در مورد خانواده مارچ است که قبلاً پولدار بوده‌اند ولی الان وضعیت خوبی ندارند و پدرشان برای کمک به سربازان وطن به جنگ رفته است و حالا آن‌ها سعی می‌کنند زندگی خود را اداره کرده و در کنارش به مردم محتاج کمک کنند. آن‌ها همگی زندگی نسبتاً سختی دارند و از یکدیگر حمایت می‌کنند و ماجراهای جالبی برایشان پیش می‌آید.

حلیمه روشن زاده، کتابدار این کتابخانه در این نشست گفت: کودکی و نوجوانی دوران مهم زندگی یک انسان است که فرهنگ مطالعه را باید از این سن در فرد نهادینه کرد تا در سال‌های آینده در اجتماع با مشکل روبه رو نشود.

وی افزود: از اهداف برگزاری این نشست می‌توان به گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، تقویت حس بیان و اعتماد به نفس بین کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

روایت داستان «روباه و بز» برای کودکان کتابخوان

داستان «روباه و بز» برای کودکان کتابخوان پارسیانی در مدرسه غیرانتفاعی خوارزمی این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روایت شد.

دانش آموزان این مدرسه پس از بازدید از کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) پای قصه گویی کتابدار نشستند.

پیرمرد خارکن و نخودهای مشکل گشا

کودکان مدرسه پسرانه یاسر نصوری پس از حضور در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) و ساخت کاردستی کتاب و کتابچه به مناسبت هفته کتاب قصه پیامبر (ص) و مرد خارکن را شنیدند.

«اژدهای کتابخوان» در پارسیان

کودکان «مهدنوبهار» دوشنبه ۲۹ آبان ماه به مناسب هفته کتاب میهمان حلیمه روشن زاده، کتابدار کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان بودند. در این برنامه کتابدار داستان «اژدهای کتابخوان» را برای کودکان تعریف کرد.

این کتاب نوشتهٔ آماندا دریسکول با ترجمهٔ محبوبه نجف خانی در انتشارات زعفران چاپ شده است. این داستان با تصویرگری‌های زیبا داستان اژدهایی را تعریف می‌کند که عاشق کتاب‌خواندن است اما مشکلی وجود دارد. موقع خواندن کتاب وقتی که اژدهای کتاب‌خوان ما احساساتی می‌شود از دهانش آتش بیرون می‌آید و متأسفانه کتابش می‌سوزد. او به فکر راه چاره می‌افتد، اما آن راه‌ها هیچ‌کدام جواب نمی‌دهد. پس تصمیم می‌گیرد به جنگل برود و از حیوانات دیگر خواهش کند تا کتاب را برایش بخوانند.

دختران پارسیانی «قصه بزها و غول ترسناک» را شنیدند


دانش آموزان مدرسه دخترانه صداقت با حضور در کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان، «قصه بزها و غول ترسناک» را شنیدند.

کتاب «بزها و غول ترسناک» نوشته مارا آلپرین، با ترجمه پارسا ناظری، توسط موسسه پژوهشی کودکان دنیا تهیه و انتشارات کارگاه کودک آن‌ را منتشر کرده است.

گفتنی است، شهرستان پارسیان، غربی‌ترین شهرستان هرمزگان و در فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری از بندرعباس مرکز این استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها