افزونه جلالی را نصب کنید.
در پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت محقق شد؛

غربالگری ۳۵ هزار نفر در طی ۵ روز اول شروع طرح

  • کد خبر : 21757
  • 06 آذر 1402 - 23:38
غربالگری ۳۵ هزار نفر در طی ۵ روز اول شروع طرح
35 هزار نفر از جمعیت هدف در استان هرمزگان تا پنجم آذر ماه در پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت تحت غربالگری قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه  پویش ملی غربالگری  دیابت و فشارخون بالا برای ارتقاء سلامت خانواده ،از اول آذرماه شروع شده است و تا ۱۵دی ماه سال جاری ادامه دارد گفت : در این پویش تا کنون۳۹۵نفر  به عنوان پرفشاری خون یا مشکوک به فشار خون بالا و ۳۳۱ نفر مشکوک یا مبتلا به دیابت شناسایی شده اند.

دکتر عبدالجبار ذاکری در ادامه  بیان کرد : تعداد ۲۰نفر دارای فشارخون بالای اورژانسی و ۱۴ نفر دارای قندخون بالای اورژانسی بودند  که این افراد از وضعیت بحرانی خود بی اطلاع ودر این پویش شناسایی و سریعا به بیمارستان ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه  پویش ملی در ۱۴ شهرستان استان  هرمزگان در حال اجراست و تا ۱۵  دی ماه ادامه دارد گفت : از  کلیه افراد بالای ۱۸سال استان درخواست میشود تا برای اطلاع از وضعیت سلامتی خود و دریافت خدمات رایگان  در مدت زمان تعیین شده به مراکز خدمات جامع سلامت ،پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها