افزونه جلالی را نصب کنید.

تصادف با شتر سانحه ای پر تکرار در جاده های منتهی به هرمزگان

  • کد خبر : 21769
  • 07 آذر 1402 - 17:41
تصادف با شتر سانحه ای پر تکرار در جاده های منتهی به هرمزگان
تصادف با شتر یکی از سوانح پر تکرار در جاده های منتهی به هرمزگان و شهرستان جاسک است در این راستا با دستور العمل پیشگیری از سوانح وحوادث ترافیکی ششمین جلسه کارگروه شورای سلامت شهرستان جاسک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، ششمین جلسه کارگروه شورای سلامت شهرستان جاسک با موضوع پیشگیری از سوانح وحوادث ترافیکی در محل فرمانداری جاسک به ریاست حسن دوراندیش معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان جاسک و با حضور جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان جاسک، شهردار و جمعی از مدیران و مسئولین ادارات برگزار شد.

در این جلسه جواد پوردکان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک به اهمیت و ضرورت پیشگیری از حوادث ترافیکی تاکید کرد و گفت: سلامت و امنیت مردم و جامعه مقوله ای نیست که تنها توسط شبکه بهداشت و یا یکی از ارگانهای دیگر بدست بیاید بلکه اجماع جمعی بین نهادها و دستگاهها ضروری است.

وی گفت: امروزه بیماری های غیر واگیر از جمله فشارخون و دیابت و در کنار آنها حوادث جاده ای و ترافیکی سلامت مردم جامعه را به خطر انداخته است و باعث افزایش آمار آسیب های اجتماعی میشوند.

سرپرست شبکه بهداشت جاسک در ادامه افزود : یکی از سوانح جاده ای پر تکرار در جاسک مربوط به تصادف با شتر است، باید با آموزش و فرهنگ سازی، تصویب قوانین مشخص و بازدارنده مشکلات ناشی از تصادف با شتر را کاهش داد .

پوردکان با ارائه آماری در این خصوص بیان داشت: حضور و آمادگی ۲۴ ساعته نیروهای فوریتهای پزشکی شهرستان جاسک در پایگاه های جاده ای بخشی از خطرات این گونه تصادفات را کاهش می‌دهد اما قطعا پیشگیری از این حوادث در اولویت قرار دارد، با ساماندهی شتر های سرگردان از بخش قابل توجهی از این حوادث جلوگیری می‌شود، اجرای پلاک کوبی و احراز هویت شترها در این خصوص تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: نصب شب رنگ بر شترها یکی دیگر از راهکارهای کم هزینه با میزان اثر بالا است امیدواریم با همکاری سایر ادارت بتوانیم تا پایان سال از وقوع بخشی این حوادث پیشگیری کنیم.

در پایان جلسه دوراندیش معاون سیاسی امنیتی جاسک با تأکید بر ضرورت همکاری بین بخشی بین ادارات شهرستان در خصوص پیشگیری از سوانح و حوادث جاده ای اظهار داشت:با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح واصولی می توان، از بسیاری از حوادث جاده ای مانند تصادفات با شتر که سلامت عمومی جامعه را به خطر می اندازند پیشگیری کرد.

وی افزود: اداره جهاد کشاورزی در امر پلاک کوبی شترها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جهت تهیه شبرنگ برنامه ریزی کنند، همچنین سایر ادارات بر اساس مصوبات اقدامات خود انجام داده و گزارش عملکرد خود را به فرمانداری اعلام نمایند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها