افزونه جلالی را نصب کنید.
در نشست مشاوره آینده روشن با خانواده کتابخوان مطرح شد؛

نخستین فضیلت خانواده کتابخوان ایفای نقش به شکل موثرتر است

  • کد خبر : 21792
  • 07 آذر 1402 - 18:29
نخستین فضیلت خانواده کتابخوان ایفای نقش به شکل موثرتر است
روانشناس و مشاور خانواده در نشست آینده روشن با خانواده کتابخوان گفت: نخستین فضیلت خانواده کتابخوان، ایفای نقش‌هایشان به شکل موثرتر است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، کارگاه «نشست مشاوره آینده روشن با خانواده کتابخوان» با مدرسی شیوا نظری روان شناس و مشاور خانواده، ویژه والدین و فرزندان و اعضای کتابخانه‌ها به صورت حضوری و مجازی در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان برگزار شد.

مدرس کارگاه در این نشست ضمن اشاره به اهمیت مطالعه در خانواده و نقش و تاثیرگذاری فرهنگ مطالعه در بین اعضای خانواده، بیان داشت: نخستین فضیلت خانواده کتابخوان، ایفای نقش هایشان به شکل موثرتر است. بنابراین آن‌ها به عنوان عضوی از جامعه می‌توانند نقششان را به نیکی و به درستی ایفا کنند.

شیوا نظری به بیان راهکارهایی که چگونه والدین به عنوان یک الگو فرزندانشان را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنند پرداخت و توضیح داد: مطالعه همه اعضای خانواده با یکدیگر، به اشتراک گذاری مطالب مورد علاقه، ایجاد فضای مناسب صرفاً برای مطالعه در خانه، به حداقل رساندن استفاده از وسایل الکترونیکی مثل: تلویزیون، تبلت و تلفن همراه و اشتراک گذاری دریافت‌ها از مطالعه، بخشی از روش‌های موثر در این زمینه هستند.

این روان شناس ادامه داد: پاسخگویی به سوالات فرزندان با ارجاع به منبع کتاب و همراهی با فرزندان در مراجعه به کتاب، نیازسنجی کتاب کودکان متناسب سنشان، مدل‌های مطالعه در سنین مختلف و انتخاب محتوای مطالعه برای والدین و فرزندان از دیگر راهکارهای علاقمند کردن فرزندان به کتابخوانی است.

این مشاور خانواده اضافه‌کرد: خود و فرزندانمان را به گوش دادن به کتاب‌های صوتی عادت بدهیم و زمان مطالعه، از متن کتاب سؤال طرح کنیم، در واقع استفاده بهینه از موقعیت‌ها برای کتابخوانی را دریابیم. به طور مثال هنگام آشپزی یا تعمیر وسایل، از کودکان بخواهیم دستورالعمل آشپزی و تعمیر را از کتاب برای ما بخوانند.

نظری در پایان گفت: خاطره نویسی خودمان و فرزندانمان و خوانش برای دیگر اعضای خانواده از راهکارهای جذاب سازی کتابخوانی است. همچنین می‌توانیم از هنر قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی، نمایش و … به جذابیت مطالعه کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها