افزونه جلالی را نصب کنید.
در مراسم گرامیداشت هفته کتاب هرمزگان مطرح شد؛

کتابدار یک نیروی متخصص، روان‌شناس و مخاطب شناس است

  • کد خبر : 21799
  • 07 آذر 1402 - 18:39
کتابدار یک نیروی متخصص، روان‌شناس و مخاطب شناس است
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در آیین گرامیداشت هفته کتاب گفت: کتابدار یک نیروی متخصص، روانشناس و مخاطب شناس است و مخاطبین را در مسیر کمال و فرهیختگی همراهی می کند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، آیین گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار با حضور احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان؛ محمدجواد خجسته، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری استان؛ حمیدرضا زارعی، مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان؛ فؤاد مرادزاده، فرماندار بندرلنگه؛ فرشاد محمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، کتابداران و جمعی از دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی در تالار مهرسان بندرعباس برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در این آیین اظهار داشت: این روز بسیار مهمی است و به همه کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان این‌که باید زمینه‌ها را مساعد کرد تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گسترش یابد، افزود: این کار را باید از سنین پایین در کودکستان‌ها و مدارس دستور کار قرار دهیم و باید شرایطی مهیا کنیم تا برای مردم جاذبه داشته باشد و به‌صورت خودجوش به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کنند. در این امر باید بهترین محیط ها را برای کتاب و کتابخوانی اختصاص داد.


 سرانه فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان پاسخ‌گوی تقاضای مردم نیست


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز در این ویژه برنامه گفت: وقتی سرانه فیزیکی با تقاضای مردم استان برابر نیست و به‌شدت در زمینه فضای فیزیکی دچار کمبود هستیم، نمی‌توانیم مردم را متهم به عدم مطالعه و علاقمند نبودن به کتاب و کتابخوانی کنیم. مردم واقعاً دنبال کتاب و کتابخوانی هستند و خانواده‌هایی را مشاهده می‌کنیم که با وجود داشتن مشکلات اقتصادی در کنار فرزندانشان در این راه وقت می‌گذارند. اگر موانع و مشکلات جلوی راه ما برداشته شود قول می‌دهیم مشکل سرانه فیزیکی را در دولت سیزدهم حل کنیم و در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی هستیم.

محمدی افزود: کتابداران به معنی واقعی کلمه همانند معلمان دلسوز هستند که دوستداران کتاب را مشفقانه و عالمانه راهنمایی می‌کنند. کتابدار یک نیروی متخصص، روان‌شناس و مخاطب شناس است و می‌داند با افرادی که وارد کتابخانه می‌شوند، چطور برخورد کند و چگونه آن‌ها را در مسیر کمال و فرهیختگی همراهی کند.
 

در پایان این مراسم از صغری کمری پیشکسوت کتابخانه های عمومی شهرستان بندرعباس، فؤاد مرادزاده فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بندرلنگه، محمد جلالی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستک، کتابدارن کتابخانه عمومی آل محمد (ص) شهرستان میناب، مریم مرادی مسئول کتابخانه شهید خاوند بندرکنگ شهرستان بندرلنگه، طاهره وجدانی خمیری مسئول کتابخانه میثاق بندرخمیر، لیلا نظری کتابدارکتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)شهرستان بندرعباس، جمیله دفاعی کتابدارکتابخانه روستایی سبزاندیشان دولاب شهرستان قشم، ارمغان نظری عضو کتابخانه سیداحمد خمینی(ره) شهرستان بندرعباس، آیدا رئیسی سرخوانی عضوکتابخانه شهید جاویدالاثر رضاپرور سرخون شهرستان بندرعباس، زینب اسلامی عضوکتابخانه ملاصدرا هرمز شهرستان بندرعباس، نجمه شمسائی عضو کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) شهرستان بندرعباس، علی معادیخواه عضوکتابخانه خواجه نصیرالدین طوسی(ره) شهرستان رودان به عنوان برگزیدگان برتر حوزه کتاب و کتابخوانی و کتابداری و از کتابداران زهرا پورحسن، فرزانه برزیگر و مهدی داوری از فعالان حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک و مریم مرادی و ثریا مرادی از فعالان مدرسه تابستانی خواندن تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها