افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

جای تشکل غیردولتی در مجموعه آموزشی کشور خالی است

  • کد خبر : 21958
  • 11 آذر 1402 - 10:35
جای تشکل غیردولتی در مجموعه آموزشی کشور خالی است
نشست مشترک روسا و معاونین دانشگاه های استان، مسئولین دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های (آزاد، هرمزگان، علوم پزشکی استان) و مسئول بسیج دانشجویی استان با حضور حجت الاسلام رستمی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، در سالن کوثر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: خدا را شاکریم که توفیق داده در زمانی زندگی کنیم که بهترین نظام سیاسی اجتماعی بر کشور و منطقه ما حاکم است و این نظام رهبری باهوش، فهمیده، با تجربه، عالم و دانشمند دارد که در گرداب‌ها و بحران‌ها کشتیبان ماهری است.

دکتر غلامعلی جاودان افزود: وظیفه دانشگاه یک وظیفه خاص است و با توجه به وظیفه‌ای که داریم باید تمام تلاشمان را بکنیم که نیروهای تراز انقلاب اسلامی و نیروهایی که نه تنها از نظر علمی توانمند باشند بلکه از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز توانمندی این را داشته باشند که بتوانند در مراحل بعدی در سکانداری و همچنین ارائه خدمت به مردم در راستای انقلاب کار کنند را تربیت کنیم.

دکتر جاودان تاکید کرد: جای کار تشکیلاتی و شبکه‌ای در دانشگاه خالی است. در مجموعه آموزشی کشور ما که وظیفه‌اش تربیت نیرو و تربیت نسل بعدی است جای یک تشکل غیررسمی و غیردولتی فرهنگی و اجتماعی خالی است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد من این است یک شورا را در مرکز داشته باشیم متشکل از سه وزارت بهداشت، علوم و آموزش و پرورش و ۱۵_۱۶ نفر از نخبگان این حوزه‌ها به عنوان شورای مرکزی فعالیت کنند، همچنین همین مدل را در ذیل این شورا در استان‌ها داشته باشیم.

دکتر جاودان بیان کرد: چون دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید کار بنیادی کنند و این‌ها از نظر سیاسی و فرهنگی تغذیه شوند. باید تشکلی ایجاد شود که جلو برود و بتواند بین جامعه اساتید و معلمان چالش‌ها را مطرح کند و بعد گفتمان ایجاد کرده و راهکار بدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: آموزش و پرورش می‌تواند از مراحل اولیه روی این موضوع کار کند؛ با ارزش گذاری و بالا بردن غیرت ملی احترام به نظام مقدس جمهوری اسلامی، پرچم و کشور را در دل افراد نهادینه کند.

وی در پایان تاکید کرد: جای چنین تشکلی خالی است و باید روی این موضوع کار کرد. این تشکل می‌تواند یک اتحاد و انسجام را هم در بین این سه وزارتخانه که در زمینه آموزش نقش دارند ایجاد کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: اداره مجموعه‌های آموزش عالی با محدودیت‌هایی که وجود دارد بسیار پرزحمت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، افزود: در فضای اغتشاشات سال گذشته که خیلی از دشمنان طمع کرده بودند و برخی نیز دلشان لرزیده بود، میدان مواجهه‌ی سختی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی ابراز کرد: یکی از عرصه‌های فتنه‌انگیزی دشمن هم فضای دانشگاه بود. از عرصه‌های دفاعی که شما در دفاع از انقلاب درگیر بودید و آن مجاهدت‌ها امروز را در پی داشته است.

وی عنوان کرد: در بحث جذب، ارتقا و آمایش، شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدامات‌ خوبی داشته است. وزارت علوم نیز یک پیش‌نویس آیین‌نامه داشته است و در بحث ارتقا اساتید تصمیمات خوبی در حال انجام است.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه انتخابات یکی از صحنه‌های جدی مواجه ما با دشمن است، تصریح کرد: دشمن تلاش کرده است که سیاه‌نمایی کند و سازوکارهای انتخاباتی را ناکارآمد جلوه دهند، مشروعیت‌زدایی کنند و جامعه را نسبت به آینده ناامید کنند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: با تبیین و روشنگری اقداماتی که توسط دشمنان در راستای ناامیدی ملت از نظام و انقلاب صورت می گیرد؛ بی‌اثر خواهد شد و میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها