افزونه جلالی را نصب کنید.

نجات جان جوان چاقوخورده در بشاگرد

  • کد خبر : 21961
  • 11 آذر 1402 - 10:36
نجات جان جوان چاقوخورده در بشاگرد
پزشک عمومی بیمارستان بقیه‌الله بشاگرد از انجام اقدامات اولیه درمانی برای فرد چاقوخورده در بشاگرد و سپس انتقال بیمار به میناب خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر حسین نظری خواه، پزشک عمومی بیمارستان بقیه‌الله بشاگرد در این رابطه گفت: پس از آن که بیماری با عارضه چاقوخوردگی به بیمارستان مراجعه کرد، سریعا ارزیابی اولیه از بیمار انجام شد و بعد از انجام معاینات اولیه مشخص شد که بیمار از نواحی پشت گوش راست، قفسه سینه، کتف چپ، جلوی شکم و ران چپ مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به عمیق بودن زخم چاقو در قفسه سینه، کاهش صدای‌ ریه چپ و شک‌ به احتمال وجود tension peunomothorax(نوموتوراکس فشارنده) زخم بیمار پانسمان سه طرفه و برای بیمار درخواست گرافی قفسه سینه داده شد.
دکتر نظری خواه اضافه کرد: در گرافی قفسه سینه مشخص شد که بیمار دچار نموتوراکس فشارنده شده است و نیاز به اقدام اورژانسی جهت تخلیه هوای وارد شده به فضای قفسه سینه دارد.
این پزشک عمومی در ادامه گفت: از این جهت برای بیمار نیدل توراکوستومی با سه آنژوکت خاکستری انجام شد و هوای وارد شده به قفسه سینه خارج گردید. همچنین پس از پایدار شدن علائم حیاتی، بیمار جهت تکمیل فرایند درمانی توسط آمبولانس و در همراهی کادر مجرب درمان به بیمارستان میناب اعزام گردید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=21961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها