افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور:

تاسیسات و خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک تا پایان سال تکمیل می شود

  • کد خبر : 22281
  • 17 آذر 1402 - 16:57
تاسیسات و خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک تا پایان سال تکمیل می شود
معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از سامانه تامین آب شهرستان بستک بازدید کرد. علیرضا جزء قاسمی در این بازدید از روند ساخت آب شیرین کن بستک و اجرای خط انتقال بازدید کرد.


به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، وی با بیان اینکه سامانه آبرسانی شهرستان بستک در قالب احداث آب شیرین کن، اجرای خط انتقال، احداث مخزن و ایستگاه پمپاژ در حال احداث است، تصریح کرد: فاز اول این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملیات لوله گذاری خط انتقال و سایر تاسیسات طی تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: خوشبختانه عملیات لوله گذاری طبق برنامه پیش رفته و از مجموع ۴۰ کیلومتر فاز یک ۳۹ کیلومتر تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل صعب العبور و کوهستانی بودن مسیر خط انتقال، اجرای پروژه هم زمان و هم هزینه بالایی می طلبید، افزود: هزینه اجرائى این پروژه بالغ بر ١۵٠٠ میلیارد تومان برآورد شده است.
جزء قاسمی با بیان اینکه رفع تنش آبی شهرستان بستک به عنوان یک اولویت در دستور کار است، افزود: بستک فاقد منابع آب شیرین است و تنها منبع تامین شهر بستک و جناح و روستاهای مسیر از دشت های لاور میستان است که برای تامین نیاز آبی سه شهر و ۱۶ روستا، حدود ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است که با اتمام سامانه تامین آب شهرستان بستک، نیاز مشترکین این مناطق از محل شیرین سازی آب دریا در ساحل بندرچارک تامین می شود.
به گفته وی، این پروژه با تأکید وزیر نیرو در قالب پروژه هاى ویژه قرار گرفته است و به همین منظور بطور مستمر برنامه پیشرفت فیزیکى توسط شرکت مهندسى آبفای کشور کنترل و بازدید میدانى قرار مى گیرد.
در ادامه این بازدید عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه دو شهر و ۳۹ روستا در آینده از خط انتقال آب چارک به بستک تامین می شود.
به گفته وی در راستای تکمیل سامانه تامین آب بستک، ۲۸ کیلومتر خط انتقال از جناح تا بستک احداث خواهد شد.
مدیرعامل آبفا افزود: تاکنون یک باب مخزن هزار متر مکعبی و یک باب مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی تکمیل شده که یک باب مخزن ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی دیگر نیز در حال احداث است.
حمزه پور گفت: تأسیسات شیرین آب دریا به حجم هشت هزار متر مکعب تولید آب شیرین در شبانه روز نیز با مشارکت و سرمایه گذارى بخش خصوصى در ساحل بندر چارک عملیات اجرائى آن آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها