افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

بخشی از تقاضای توسعه صنایع غرب بندرعباس به شرق بندرخمیر منتقل می‌شود

  • کد خبر : 22356
  • 18 آذر 1402 - 14:51
بخشی از تقاضای توسعه صنایع غرب بندرعباس به شرق بندرخمیر منتقل می‌شود
استاندار هرمزگان، گفت: یکی از برنامه‌های مهمی که برای توسعه بندرخمیر دنبال می‌کنیم انتقال بخشی از تقاضای صنایع غرب بندرعباس به شرق بندرخمیر است.


به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در نشست با نخبگان و جمعی از نمایندگان اقشار مختلف شهرستان بندرخمیر که با حضور ائمه جمعه شیعه و اهل‌سنت شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های مهمی که برای توسعه بندرخمیر دنبال می‌کنیم انتقال بخشی از تقاضای صنایع غرب بندرعباس به شرق بندرخمیر است و از این طریق می‌توانیم با پرداخت مالیات‌های این صنایع در جغرافیای بندرخمیر آبادانی شهری و روستایی را سرعت ببخشیم.

وی افزود: حد فاصل دو سفر حضرت آیت الله رئیسی به استان اتفاقات مبارک بسیاری در استان افتاده است و در سفر پیشین ما به شهرستان بندرخمیر نیز ۳۵ مصوبه داشتیم که ۲۳ مصوبه از آن انجام شده و ۱۲ مصوبه در دست اقدام است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه بسیاری از خدمات انجام شده در دولت سیزدهم مطالبات چندین و چند ساله مردم خمیر بوده، افزود: افتتاح بندرگاه جدید خمیر پس از چهارده سال یکی از کارهای مهمی بود که در دولت سیزدهم انجام شد که در همین هفت ماهه اخیر ۷۰۰ هزار تن صادرات از آن به مقصد کشورهای هدف انجام شد که نشان قابلیت بالای این بندرگاه دارد. ایجاد بخش جدید کهورستان، آغاز دو پروژه کارخانه‌های سیمان و آرد، تکمیل کمربندی خمیر و توسعه اماکن ورزشی و آموزشی از این دسته است.

دوستی ادامه داد: کارهای بزرگی در حوزه تامین آب شهرستان انجام شده به صورت نمونه فقط در بحث تامین آب بخش کشار ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد و برای توسعه محورهای منتهی به بندرخمیر نیز اعتبارات قابل توجهی هزینه شده که در سال ۱۴۰۳ نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: یکی از مطالباتی که مردم شریف بندرخمیر داشتند تغییر ساختار نهضت ملی مسکن از چهار طبقه به ویلایی بود که بر اساس سیاستی که رئیس‌جمهور محترم در پیش دارند و تاکید وی بر محور قراردادن مردم در تصمیم‌گیری‌ها امکان احداث واحدهای دو طبقه با وجود افزایش هزینه‌ها برای دولت فراهم شد.

وی ابرازداشت: گردشگری تالابی، معادن و ظرفیت‌های بندری را به عنوان محورهای توسعه شهرستان بندرخمیر تعریف کرده‌ایم مسئله‌ای که قطعا ایجاد پیوند به این سه محور منجر به شکل گیری اقتصاد رقابتی خواهد شد از این رو تلاش داریم اقتصاد معدن را به بندر تخصصی و اقتصاد دریا متصل کنیم.

دوستی اضافه کرد: برای طرح‌های شیلاتی، گردشگری و توسعه گلخانه‌ها تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

عالی‌ترین نماینده دولت در استان هرمزگان، با اشاره به تعریف پروژه شهر شیشه در محدوده شهرستان خمیر و طرح کشت ۶.۵ میلیون درخت در استان، بیان‌کرد: بخش عمده‌ای از درختان حرایی که در این طرح کشت می‌شود حاصل زحمات تولیدکنندگان نهال شهرستان بندرخمیر است‌.

وی در پاسخ به دغدغه‌های نماینده کشاورزان اظهارداشت: یکی مهم‌ترین مباحثی که در راستای کمک به کشاورزان دنبال می‌کنیم بحث سنددارکردن اراضی کشاورزی است که در شرق و غرب استان در حال انجام است.
دوستی با تاکید بر اینکه اعتبارات برای تکمیل کمپ قایقرانی بندرخمیر تخصیص داده خواهد شد، گریزی هم به دغدغه گروه‌های مردمی در رابطه با استشمام بوی گاز در بخشی از شهرستان زد و خاطرنشان‌کرد: برای حل مسئله بوی گاز پیش‌تر مدیرکل محیط زیست استان را مامور کرده‌ام که مجددا بر بررسی‌های دقیق تر تاکید خواهد شد ضمن اینکه باید ارزیابی‌های فنی جهت یافتن محل نشت گاز نیز در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی امام جمعه بندرخمیر نیز در این نشست، گفت: نیاز است سند توسعه و چشم‌انداز شهرستان تدوین شود و تکلیف شود که مدیران در این راستا حرکت کنند که با همت دانشگاهیان شهرستان این سند به صورت پیش‌نویس آماده شده است.

وی افزود: شهرستان بندرخمیر حجم زیادی از معادن استان را در خود جای داده و صنایع بزرگی نیز در آن حضور دارند از این رو درخواست داریم که صندوق توسعه شهرستان راه‌اندازی شود و معادن و صنایع شهرستان در قالب قانون مسئولیت‌های اجتماعی را برای مسائل اولویت‌دار هزینه کنند.

امام جمعه بندرخمیر عنوان‌کرد: ساختار اداری شهرستان بندرخمیر معیوب است و بسیاری از ادارات اختیارات کافی را برای رسیدگی به امور مردم ندارند و همین امر موجب شده مراجعات مردم بی‌نتیجه باشد از این رو درخواست داریم ساختار اداری شهرستان ارتقا یابد.
وی افزود: تبدیل نمایندگی ثبت اسناد و املاک به اداره مستقل و همچنین ارتقای نمایندگی شیلات شهرستان از جمله مطالبات مردم است که می‌تواند جلوی تردد بسیاری از مردم به مرکز استان را بگیرد.

امام جمعه اهل‌سنت بندرخمیر، خاطرنشان‌کرد: بیمارستان بندرخمیر با امکانات فعلی پاسخگوی نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان بندرخمیر نیست و ضرورت دارد این بیمارستان ارتقا پیدا کند ضمن اینکه تکمیل باند دوم بندرعباس به بندرخمیر و اتمام پل رودخانه مهران از دیگر مطالبات مردم است.

در این نشست، نماینده جامعه صیادی، نماینده لنج‌داران، نمایندگان کشاورزان، معدن‌کاران، اصناف، فرهنگیان، هنرمندان، طلاب، بانوان، نماینده شوراها، ورزشکاران، فعالان صنایع دستی، دانشجویان و نماینده فعالان گردشکری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات پرداختند.

نداشتن پارکینگ صیادی، تسهیل در صدور مجوز سایت پرورش میگوی لشتغان، افزایش تعداد سفرهای ملوانی، سنددارکردن اراضی کشاورزی، مشکلات آلایندگی صنایع، تاسیس کانون فرهنگی ورزشی بانوان، تولید محتوی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری بندرخمیر و انتشار در رسانه ملی از موارد مطروحه در این نشست بود‌.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها