افزونه جلالی را نصب کنید.

اجرای طرح پویش ملی سلامت در قشم

  • کد خبر : 22445
  • 21 آذر 1402 - 8:49
اجرای طرح پویش ملی سلامت در قشم
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: به همت واحد مبارزه با بیماری‌ها، واحد آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم و همکاری معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد قشم، غربالگری فشار خون و دیابت در بین کارکنان خدمات شهری شهر قشم اجرایی شد .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر یاسر مرادی افزود: در این پویش ملی، غربالگری دیابت و فشار خون بالا، جهت کلیه افراد بالای ۱۸ سال ایرانی انجام می‌گیرد و موارد مشکوک به بیماری، جهت تشخیص، مراقبت و درمان به پزشک ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به انجام غربالگری توسط سه تیم اظهار کرد: به منظور تسریع در اجرای طرح غربالگری با همکاری معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد، ۲۱۰ نفر از کارکنان خدمات شهری شهر قشم طی سه روز از نظر فشار خون و دیابت کنترل شدند.

بیش از هشت هزار دز واکسن پنتاوالان در قشم تزریق شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم همچنین از تزریق واکسن پنتاوالان در این شهرستان خبرداد و گفت: هشت هزار و ۵۶۲ دز واکسن پنج گانه (پنتاوالان) به منظور ایمن سازی کودکان در مقابل پنج بیماری تهدیدکننده زندگی آنان در سه مرحله در سرتاسر این جزیره تزریق شد.
یاسر مرادی افزود: با تزریق این واکسن پنج‌گانه کودکان در مقابل پنج بیماری تهدیدکننده زندگی آنان شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوآنزا نوع ب محافظت می‌شوند.
وی ادامه داد: واکسن پنج‌گانه تعداد تزریق به کودکان را کاهش می‌دهد و علیه این پنج بیماری ایمنی ایجاد می‌کند؛ به‌طوری‌که تزریق این واکسن از ۲ ماهگی آغاز می‌شود و در چهار و شش ماهگی مجدد به نوزاد تزریق خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم توضیح داد: در مرحله نخست برنامه واکسیناسیون پنج گانه (پنتاوالان) ۲ هزار و ۸۲۸ نفر معادل ۹۹.۲ درصد ازجمعیت هدف در این جزیره به کودکان و نوزادان تزریق شده است.
مرادی اضافه کرد: در مرحله دوم این ایمن‌سازی تزریق ۲ هزار و ۸۴۹ کودک و نوزاد معادل ۱۰۳.۹ درصد جمعیت هدف انجام شده است.
وی گفت: در مرحله سوم تزریق این واکسن برای ۲ هزار و ۸۸۳ جمعیت هدف معادل ۹۷ درصد انجام شد که از دیگر دستاوردهای این برنامه واکسیناسیون است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم اعلام کرد: تزریق این واکسن کودکان کمتر از پنج سال را از بیماری کشنده‌ای که به‌وسیله میکروب هموفیلوس آنفولانزا ایجاد می‌شود، به ویژه منژیت، پنومونی، عفونت مفاصل و ناحیه حلق و سپتی سمی کشنده، که در سنین کمتر از پنج سال مرگ و میر قابل توجهی را ایجاد می‌کند، مصون نگه می دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها