افزونه جلالی را نصب کنید.
از سوی اعضای انجمن تعزیه هرمزگان انجام شد؛

اهدای ساختمان ۵۰۰ متری جهت ایجاد کتابخانه عمومی در بندرعباس

  • کد خبر : 22428
  • 21 آذر 1402 - 8:04
اهدای ساختمان ۵۰۰ متری جهت ایجاد کتابخانه عمومی در بندرعباس
اعضای انجمن تعزیه هرمزگان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان از اختصاص ساختمان جهت تاسیس کتابخانه عمومی در شهر بندرعباس خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، اعضای انجمن تعزیه هرمزگان با حضور در دفتر مدیرکل کتابخانه های عمومی از آغاز همکاری در حوزه کتابخوانی با اختصاص ساختمانی جهت ایجاد کتابخانه عمومی در شهر بندرعباس خبر دادند.
هادی عرب رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان بندرعباس در این دیدار گفت: با توجه به قدمت دیرینه تعزیه خوانی در هرمزگان و نیاز به ایجاد کتابخانه با منابع تخصصی مربوط به تعزیه خوانی و عزاداری در استان بر آن شدیم تا با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی با اختصاص ساختمانی، جهت احداث کتابخانه اقدام کنیم تا منشا خیر و برکت و حفظ این سنت دیرینه و ارزشمند شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار بیان داشت: استفاده از ظرفیت های بالقوه در استان جهت تاسیس کتابخانه می تواند گام موثری در افزایش سرانه فیزیکی و دسترسی بیشتر مردم به کتابخانه های عمومی باشد.
وی افزود: دغدغه فرهنگی در بین گروه های مردمی بسیار ارزشمند است و تاسیس کتابخانه عمومی که دارای بخش تخصصی نسخ تعزیه در شهر محبان حضرت عباس (ع) باشد، مایه مباهات است.
محمدی در ادامه بیان داشت: با همکاری انجمن تعزیه هرمزگان، دبیرخانه کنگره ملی حسینعلی قضایی یکی از برجسته ترین نسخ نویسان تعزیه هرمزگانی که آثار او همچنان در سراسر کشور استفاده می شود در بندرعباس راه اندازی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها