افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان :

بیش از ۳۰ هزار نفر در رودان تحت پوشش طرح ملی غربالگری فشار خون و قند خون قرار گرفتند

  • کد خبر : 22754
  • 28 آذر 1402 - 15:48
بیش از ۳۰ هزار نفر در رودان تحت پوشش طرح ملی غربالگری فشار خون و قند خون قرار گرفتند
دکتر عباس علیمراد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان اظهار داشت : از آغاز پویش ملی غربالگری فشار خون بالا و دیابت تاکنون بیش از 30 هزار نفر در شهرستان در این طرح مشارکت نمودند .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر عباس علیمراد با اشاره به اینکه کل جمعیت مشمول این طرح ، ۹۱ هزار و۶۵۸ نفر است، تصریح کرد: تا امروز ۳۰ هزار ۷۵۴ نفر در این طرح شرکت کرده اند که ۳۴ درصد از جمعیت تحت پوشش را شامل میشود و باید این آمار را با همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه به ۷۰درصد برسانیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان در ادامه اظهار داشت : از این تعداد افراد غربالگری شده ، ۶۰۴ نفر مشکوک به بیماری فشارخون بالا و ۲۹۴ نفر مشکوک به دیابت ، ۳۹۹۵ نفر دچار کم تحرکی ، ۶۴۷۵ دارای اضافه وزن و ۳۴۵ نفر دچار لاغری شدید شناسایی و اقدامات بهداشتی و درمانی در خصوص آنان صورت میگیرد .

وی همچنین گفت : این طرح از بیستم آبان ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و با حضور تیم های سیار آغاز شده و تا پانزدهم دیماه ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان افزود: هدف از این طرح افزایش بیماریابی و شروع مراقبت و درمان در بیماران مبتلا به دیابت و پرفشاری خون و همچنین افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل دیابت و فشارخون بالا در افراد ۱۸ سال و بالاتر و زنان باردار در همه گروه‌های سنی است.

دکتر علیمراد بیان داشت : تمامی افراد بالای ۱۸ سال با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامتو خانه‌های بهداشت می‌توانند از خدمات رایگان غربالگری فشار خون و قند خون بهره مند شوند.

در راستای ارزیابی روند اجرای طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت ، دکتر عباس علیمراد مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان از مرکز خدمات جامع سلامت بیکاه و خانه های بهداشت تحت پوشش این مرکز بصورت سرزده بازدید کرد .

وی در این بازدید ضمن بررسی عملکرد مرکز و خانه های بهداشت در بیماریابی و ارائه مطلوب خدمات غربالگری به جامعه اظهار داشت : فشار خون بالا و دیابت ، بیماری های خاموش نام گرفته اند زیرا این بیماریها ممکن است بصورت خاموش و نهفته در افراد وجود داشته باشد و فرد از آن بی اطلاع باشد تا زمانی که علائم آن بصورت بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت و سایر موارد بروز کند ، پس هم اکنون بصورت رایگان با انجام تست های فشار خون و قند خون ، خانواده و خود را در برابر این بیماری مصون کنید .

دکتر عباس علیمراد همچنین بیان داشت: علاوه بر فعال بودن پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در این پویش، تیم های سیار نیز وظیفه بررسی سلامت مردم را بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی این طرح بر عهده‌دارند.

وی تأکید کرد: تمام تلاش‌ها در جهت بیماریابی در این طرح در حال انجام است و امیدواریم در پایان این پویش ضمن آموزش گروه‌های سنی مختلف و افزایش آگاهی در رابطه با بیماری دیابت و فشارخون بالا، موفق به شناسایی بیماران دیابتی و فشارخونی که از بیماری خودآگاهی ندارند شده و با ارائه خدمات لازم به کنترل بیماری و پیشگیری از آسیب‌های بعدی آن کمک کنیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها