افزونه جلالی را نصب کنید.

غربالگری دیابت و فشارخون کارکنان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

  • کد خبر : 22906
  • 02 دی 1402 - 18:59
غربالگری دیابت و فشارخون کارکنان ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
کارکنان و مدیران ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به پویش ملی سلامت پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، در راستای اجرای پویش ملی سلامت در هرمزگان، غربالگری دیابت و فشارخون کارکنان و مدیران ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام شد. ۵۵ نفر از کارکنان و مدیران ستادی دانشگاه در این غربالگری شرکت کردند که ۹۷ درصد از آن‌ها سالم و ۳ درصد مبتلا دیابت و فشارخون شناسایی شدند.

کارکنان در این اقدام خودجوش، از عموم مردم درخواست کردند که به پویش بپیوندند و سلامتی خود را جدی بگیرند؛ چراکه دیابت یک بیماری خاموش است و لازم است که پیش از درگیر شدن با خطرات جبران‌نا‌پذیر از آن مطلع شویم. همچنین درصد زیادی از فوتی‌ها ناشی از سکته‌های مغزی به دلیل فشارخون بالا است و نیمی از این مبتلایان به فشارخون بالا از بیماری خود بی اطلاع هستند.

گفتنی است در این پویش که از ۲۰ آبان ماه لغایت ۱۵ دیماه در سراسر کشور انجام می‌شود، دیابت و فشارخون شهروندان بالای ۱۸ سال سنجش می‌شود. همه شهروندان بالای ۱۸ سال می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه سلامت و مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه و از خدمات رایگان غربالگری، آموزشی و مراقبتی دیابت و فشارخون بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها