افزونه جلالی را نصب کنید.
با حضور کارکنان کتابخانه های عمومی استان؛

کارگاه آموزشی هوش اسلامی برگزار شد

  • کد خبر : 22891
  • 02 دی 1402 - 17:52
کارگاه آموزشی هوش اسلامی برگزار شد
اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به برگزاری کارگاه آموزشی هوش اسلامی اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، اولین کارگاه امر به معروف و نهی از منکر کارکنان کتابخانه های عمومی استان هرمزگان با حضور صادق ابراهیم پور، معاون علمی، مهندسی و فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به عنوان مدرس کارگاه و جمعی از کارکنان کتابخانه های عمومی در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه ها برگزار شد.
 ابراهیم پور گفت: کارگاه هوش اسلامی برای اولین بار در کشور با این عنوان برگزار می شود که با بازخورد و استقبال خوبی همراه بوده است. در واقع هوش اسلامی از زاویه دیگری مبحث امر به معروف و نهی از منکر را بررسی می کند. هوش به معنای سازگاری ذهنی با موقعیت های مختلف و توانایی و قدرت یادگیری است. هوش ظرفیت کلی فرد برای انجام کارها و توانایی درک رابطه بین پدیده ها است.
 معاون علمی- فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: افراد با داشتن قدرت اخلاقی و قدرت سازمانی و قدرت شخصی می توانند اقدامات موثر و مثبتی انجام دهند و ظرفیت و توانایی تشخیص درست از اشتباه بر اساس اصول اخلاقی عامل سعادت انسان خواهد بود.
 وی با اشاره به برخی از شاخصه های هوش اخلاقی در اسلام مانند امانت داری، مسئولیت پذیری، مهرورزی، مدارا و خوش رفتاری، گفت: راهبرد اسلام برای جلوگیری از آسیب های فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است.
 ابراهیم پور یکی از وظایف ستاد امر به معروف را بررسی عملکرد دستگاه ها در قبال انجام صحیح امور مراجعین دانست و در ادامه به بیان آیات قرآن و روایات معتبر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.
 وی در ادامه مرحله قلبی (اخم کردن یا لبخند زدن، رد کردن یا تایید کردن)، مرحله زبانی (زبان هنر، فیلم، کلیپ، شعر و داستان) و مرحله عملی را از مراحل امر به معروف و نهی از منکر دانست و به بیان روش های امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.
 ابراهیم پور در پایان کارگاه علل ضعف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را عدم توجه به اهمیت این دو فریضه، فرهنگ بی تفاوتی، ترس از ایجاد تنش، خجالت و رودربایستی، مصلحت اندیشی، حس نا امیدی، عادی شدن منکرات، ضعف حمایت ها و عدم آشنایی با قوانین دانست و به سوالات کارکنان پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22891

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها