افزونه جلالی را نصب کنید.
در بیست و چهارمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح شد:

تاکید بر همکاری سایر ادارات، نهادها و سازمان های همکار در برنامه ملی جوانی جمعیت

  • کد خبر : 22919
  • 03 دی 1402 - 16:44
تاکید بر همکاری سایر ادارات، نهادها و سازمان های همکار در برنامه ملی جوانی جمعیت
جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور رئیس دانشگاه و معاونین بهداشت، درمان، فرهنگی دانشجویی، غذا و دارو، تحقیقات ، رئیس بیمه سلامت ، رییس دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت و سایر اعضا در صبح روز یکشنبه مورخ ۳ دی ماه در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بیست و چهارمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه گفت: عوامل اجتماعی موثر بر سلامت و شاخص های عدالت در سلامت علاوه بر تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت انسان ها در شاخص های باروری جمعیت هم موثر است و وزارت بهداشت مدیریت ۲۵ درصد از این عوامل را در اختیار دارد که نیاز است با افزایش همکاری سایرادارات، نهادها و سازمان ها ، در زمینه جوانی جمعیت اقدامات موثرتری صورت گیرد.

دکتر غلامعلی جاودان با تاکید بر اینکه همه ما در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری مسئول هستیم و تحقق این هدف مهم در جامعه فقط از طریق سیستم بهداشت و درمان محقق نمی‌شود، افزود: نقش سایر نهادها، سازمان ها و ادارات همکار در برنامه ملی جوانی جمعیت باید مشهودتر باشد، وزارت بهداشت با برنامه های متنوع آموزشی، بهداشتی و درمانی و همچنین شناسایی و درمان زوج های نابارور سعی در افزایش نرخ باروری دارد اما عواملی از قبیل مشوق ها، قوانین و سیاست های کلی دربرنامه های جوانی جمعیت می توانند نقش پررنگی در افزایش تمایل خانواده ها به فرزندآوری و جوانی جمعیت داشته باشد.

در ادامه جلسه شهرستان های بندرخمیر و پارسیان در خصوص اجرای برنامه ملی جوانی جمعیت و فرزندآوری و اقداماتی که در این زمینه در شهرستان ها اجرا شده است گزارشی ارائه دادند.

مهندس محمد دلاوری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر در این نشست از فعالیت های اجرا شده در بندرخمیرگزارشی ارائه داد و گفت: فعالیت های خوبی در زمینه اطلاع رسانی و آموزش، انجام مشاوره فرزندآوری به گروه هدف، شناسایی زوجین نابارو و درمان آنها در شهرستان صورت گرفته است که نیاز است سایر نهادهای دولتی و غیردولتی در زمینه رشد نرخ باروری در شهرستان قدم بردارند.

رئیس دانشگاه در خصوص فرهنگسازی و نهادینه کردن فرهنگ فرزندآوری در استان با کمک ائمه جمعه و جماعات و افراد سرشناس و بانفوذ و اصحاب رسانه تاکید کرد و از همه مدیران خواست تا در خصوص معظل پیری جمعیت و کمک به جوانی جمعیت و فرزندآوری در استان و کشور همکاری کنند.

در این نشست مصوبات جلسه قبلی پیگیری و اعضای کمیته های تخصصی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده، برنامه ها و چالش های موجود پرداختند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها