افزونه جلالی را نصب کنید.

برگزاری همایش یک روزه نماز سلامت معنوی

  • کد خبر : 22948
  • 04 دی 1402 - 19:02
برگزاری همایش یک روزه نماز سلامت معنوی
همایش یک روزه «نماز سلامت معنوی» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان شهید محمدی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، همایش یک روزه «نماز سلامت معنوی» در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز باحضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاونین درمان و فرهنگی و دانشجویی، معاون آموزشی، مدیر درمان تامین اجتماعی دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری هرمزگان، مدیر ستاد اقامه نماز استان  و جمعی از اساتید و دانشجویان،  امروز، دوشنبه  ۴دی‌ماه،  از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر در سالن فارابی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس (بیمارستان شهید محمدی) ویژه کارکنان نظام سلامت برگزار شد.
 
 دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این همایش گفت: این برنامه یکی از بهترین برنامه‌هایی است که درحال انجام است. نماز و سلامت معنوی از مسائل مهمی است که شاید در جامعه امروز ما کمتر به آن توجه می‌شود.
وی افزود: واقعیت این است که اعتقاد به مبدا و معاد به انسان امید و انگیزه می‌دهد. نبود این اعتقاد باعث می‌شود که انسان احساس پوچی کند و دچار یاس و افسردگی شود که به دنبال آن به بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی دچار می‌شود.
دکتر جاودان اظهار کرد: اگر مروری بر زندگی بزرگترها و قدیمی‌ترهایمان داشته باشیم می‌بینیم که آن‌ها به واسطه اینکه اعتقادات قوی‌تری داشتند، به بیماری‌های جسمی، روحی و روانی کمتری را دچار می‌شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بررسی‌هایی که محققان در زمینه سلامت روان انجام داده‌اند نشان می‌دهد که در همه سنین حتی سالمندی داشتن اعتقاد به خدا موجب افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی می‌شود.
وی افزود: وقتی کسی دچار بیماری می‌شود اگر از نظر اعتقادی قوی‌تر باشد، شرایط راحت‌تری را خواهد داشت و درد و رنج ناشی از بیماری را راحت‌تر تحمل خواهد کرد.
دکتر جاودان اضافه کرد: خداوند می‌فرماید برای اینکه یاد من باشید نماز بخوانید. می‌دانیم که رکن دین نماز است.  
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تشکر از مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان گفت: امیدواریم بتوانیم از محتوای این برنامه که توسط دکتر قربانی برگزار می‌شود نهایت استفاده را ببریم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس تقوی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های استان در این همایش گفت: خوشحالیم که دانشگاه مسئولی متدین دارد و دکتر جاودان همیشه حامی برنامه‌های این چنینی بوده‌اند.
وی با بیان اینکه دغدغه جدی ما باید رسیدگی به اهمیت به نماز باشد، افزود: این جلسه برای جبران تقصیرهای گذشته است. برای یک آینده خوب و روشن.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها