افزونه جلالی را نصب کنید.

آئین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» از بیانات مقام معظم رهبری برگزار شد

  • کد خبر : 22971
  • 05 دی 1402 - 23:23
آئین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» از بیانات مقام معظم رهبری برگزار شد
همزمان با سراسر کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، آئین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره نامه» از بیانات مقام معظم رهبری به همت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حجت الاسلام و المسلمین تقوی، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری در عصر حاضر، حکیمی، عالمی، اندیشمندی، سیاستمداری، و عارفی به پای خود ندارد و منحصر به فرد است.
وی افزود: جا دارد تلاش کنیم که بیش از پیش نسبت تبیین این شخصیت و اندیشه‌ها و فرمایشات ایشان همت کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین تقوی اظهار کرد: ما هم نسبت به امام خمینی هم نسبت به حضرت آقا کوتاهی کرده‌ایم و به تبیین اندیشه‌های ایشان کمتر پرداخته‌ایم.
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: انتشارات انقلاب اسلامی که مسئولیت نشر اندیشه‌های حضرت آقا را برعهده دارند کار بسیار خوبی را ارائه داده‌اند و امروز ۴۰ اثر ویژه رونمایی خواهد شد که ارزشمند و با موضوعاتی کاربردی است.
وی افزود: این اثرها در دانشگاه‌ها درحال رونمایی است چراکه مخاطب آن‌ها بیش از هرکسی جوانان دانشگاهی است که آینده‌سازان این کشور هستند.
احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این ۴۰ جلد کتاب، هزاران راه حل است که باید توصیه‌ها و نکات ارزشمند توجه داشته باشیم.
وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که همه سردمداران در دنیا نیز به حکیم بودن و عالم بودن مقام معظم رهبری واقف هستند، اگرچه برخی نمی‌خواهند بیان کنند و خصلت‌های غیرانسانی و غیراخلاقی‌شان به آن‌ها اجازه نمی‌دهد این موضوع را بیان کنند.
مرادی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب امام خمینی و در ادامه مقام معظم رهبری کشور را از بحران‌های خطرناک به توکل به خدا نجات داده‌اند. بنابراین توصیه من به جوانان و دانشگاهیان این است که برای حل مسائل و ابهاماتی که دچارش هستند به بیانات این افراد مراجعه کنند و یقینا بخشی از مشکلاتشان حل خواهد شد. در پایان این مراسم از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» که از بیانات مقام معظم رهبری است، رونمایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

رهنمون‌های هوشمندانه‌ مقام معظم رهبری مایه سرافرازی ما و جهان اسلام است

همزمان با سراسر کشور و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس، معاونین دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشگاه پیام نور، ائمه جمعه و جماعات و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی آئین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره نامه» از بیانات مقام معظم رهبری به همت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو این دانشگاه برگزار شد.

دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم گفت: توفیق داریم در برهه‌ای زمان زندگی کنیم که رهبری حکیم، دانشمند و فرزانه داریم که با رهبری‌ها و رهنمون‌های هوشمندانه‌شان مایه سرافرازی ما و جهان اسلام هستند.
وی افزود: این رونمایی افتخاری برای جامعه دانشگاهی است که بتوانند از این متون که چراغ راه است بهره‌مند شوند.
دکتر جاودان اظهار کرد: رهبر انقلاب در همه زمینه‌ها صاحب نظر و بی نظیر هستند. باتوجه به گستره بیش از حد علوم در دنیای امروز، مقام معظم رهبری از این علوم برخوردار هستند. خدا را شاکریم که در این برهه از زمان و تحت لوای رهبری زندگی می‌کنیم. ان‌شاالله توفیق داشته باشیم از این فرصت استفاده کنیم.

بیانات رهبر حکیم و فرزانه ما دستمایه اصلی تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز گفت: تمدن نوین اسلامی سه رکن دارد که بار اصلی این ارکان به دوش دانشگاهیان است.
وی افزود: مرحله فضاسازی و هدایت افکار به سمت تمدن نوین اسلامی که کاری مقدماتی است، از دانشگاه ها باید شروع شود. سهم دانشگاه در زمینه نرم افزار و سخت افزار تمدنی نیز سهمی ارزشمند و مهم است.
حجت الاسلام عبادی زاده اظهار کرد: بار اصلی کار دانشگاه‌ها تولید دانش و گسترش سبک زندگی اجتماعی اسلامی، اخلاق و فرهنگ است.
امام جمعه بندرعباس گفت: علی رغم نقشه راهی که رهبر انقلاب ترسیم فرموده‌اند هنوز این نگاه تمدنی در جامعه ما نهادینه نشده است.
وی افزود: پرچم تمدن نوین امروز دست ملت ایران و انقلاب اسلامی است و می بینیم که چگونه افکار و اندیشه های تابناک امامین نقلاب در کشوذرهای مختلف نقش خود را برای ساخت تمدن نوین اسلامی ایفا می کند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: بار مسئولیت تمدن‌سازی بر دوش دانشگاه‌هاست و باید برای کوتاهی‌هایمان استغفار کنیم.
حجت الاسلام عبادی زاده بیان کرد: در حوزه نرم افزار تمدنی، منظومه فکری امام راحل و بیانات رهبر حکیم و فرزانه ما دستمایه اصلی تمدن نوین اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه امروز باید عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم، افزود: این منظومه ارزشمندی که امروز رونمایی می‌شود بخشی از نگاه ژرف و عمیق رهبر عزیز انقلاب است.
امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: امروز وظیفه ماست که افق آینده نظام جمهوری اسلامی و افق آینده تمدنی را براساس آموزه‌ها و اندیشه‌های رهبر حکیم انقلاب پی‌ریزی کنیم. این کار در مرحله اول معرفی، تبیین و گفتمان‌سازی در حوزه جوانان ماست.
وی افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم بخش‌های مهم مطالبات رهبر انقلاب را برای جوانانمان به یک گفتمان رایج تبدیل کنیم و جوانان ما به عنوان چراغ راه و راهنمای خود با الهام از بیانات ایشان بتوانند هم مسیر را درست تشخیص بدهند و هم بر سرعت سیر خود بیافزایند. این چیزی است که ما امروز به آن نیاز داریم.

در پایان این مراسم از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» که از بیانات مقام معظم رهبری است، رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=22971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها