افزونه جلالی را نصب کنید.

بصیرت یعنی کنار زدن فضای غبارآلود بر حقایق جامعه

  • کد خبر : 23125
  • 09 دی 1402 - 23:37
بصیرت یعنی کنار زدن فضای غبارآلود بر حقایق جامعه
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه جامعه‌ای که دارای دو ویژگی بصیرت و استقامت باشد می‌تواند طلیعه‌دار ظهور امام زمان (عج) شود، گفت: بصیرت یعنی تشخصی حق از باطل؛ یعنی زمانی که غبار فتنه شرایط را مشوش کرده، آن را کنار زده و به خوبی دشمن را از دوست تشخیص دهند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز (نهم دی‌ماه)، در دیدار با دانشجویان، اساتید و کادر دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز بصیرت، اظهار کرد: در ۹ دی یک حقیقت آشکاری که در گذشته هم برای ما ثابت شده، نمایان شد و آن هم این بود که وقتی کشور با مشکل مواجه می‌شود، گره‌گشای این مشکلات مردم هستند و این یک تعارف نیست بلکه حق است.

وی با ذکر این نکته که مردم در ۹ دی معادلات را بر هم زدند، عنوان کرد: حماسه ۹ دی به هیچ شخص و یا جریانی وابسته نیست و کاملا برای مردم است چراکه مردم با بصیرت و زمان شناسی خود بساط نا امنی را جمع کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که گرامیداشت ۹ دی به واسطه خودجوش و مردمی بودن آن است، بیان کرد: حضور مردم در چنین ابعاد گسترده‌ای در سطح استان تهران و سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور بدون سازماندهی و برنامه‌ریزی امری بسیار بی‌نظیر و شایسته گرامیداشت است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، بصیرت انقلابی را لازمه یک جامعه انقلابی دانست، تصریح کرد: جامعه‌ای که دارای دو ویژگی بصیرت و استقامت باشد می‌تواند طلیعه‌دار ظهور امام زمان (عج) شود. بصیرت یعنی تشخصی حق از باطل؛ یعنی زمانی که غبار فتنه شرایط را مشوش کرده، آن را کنار زده و به خوبی دشمن را از دوست تشخیص دهند.

وی با ذکر این نکته که زمان شناسی یعنی فرد عالم و عقل زمان خودش را بشناسند، خاطرنشان کرد: انسان زمان شناس مورد هجوم حوادث ناگهانی واقع نمی‌شود و چنین انسانی باید جریانات زمان خود بشناسد به همین جهت است که امروزه به موضوع جریان شناسی تاکید می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت :  جریان شناسی یعنی آگاهی از افکار واندیشه‌های افرادی که پیرامون ما زندگی و فعالیت می‌کنند. برای تحقق تمدن نوین اسلامی، فکر و اندیشه تعمیم یافته تمدن‌‌سازی باید در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه بندرعباس، با ذکر این نکته که باید مسیر انقلاب را بشناسیم، گفت: حوادث و ناملایماتی که در مسیر انقلاب اسلامی به وجود می‌آید، نباید ما را از انقلاب نا امید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که تمدن‌سازی دارای عناصر مختلفی است که دانشگاهیان باید نسبت به آن توجه داشته باشند، اظهار کرد: فکر و اندیشه تعمیم یافته تمدن‌‌سازی در تمام تار و پود جامعه باید ایجاد شود و این عنصر تمدن‌سازی بر سایر عنصر دیگر نیز مقدم‌تر است.

وی، با ذکر این نکته که برای تحقق تمدن نوین اسلامی، جامعه باید آمادگی این موضوع را داشته باششد، عنوان کرد: در تمام اقشار جامعه و در تمام سطوح باید نگاه تمدنی تسری پیدا کند به همین جهت گسترش تفکر و اندیشه تمدنی باید در دستور کار قرار گیرد.ذلر‌ذچو‌چ‌‌ذ ‌  نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ضمن تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی پیرامون تمدن نوین اسلامی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: باید گفتمان تمدنی را در جامعه تقویت کنیم چراکه از تفکر تمدنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 پایان پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=23125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها