افزونه جلالی را نصب کنید.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

انفجار کرمان و جان باختن انسان های بی گناه دل همه را به درد آورد

  • کد خبر : 23503
  • 16 دی 1402 - 13:57
انفجار کرمان و جان باختن انسان های بی گناه دل همه را به درد آورد
امام جمعه اهل سنت بندرعباس، حادثه کرمان را یک اتفاق دلخراشی یاد کرد که دل هر انسانی را به درد آورد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، شیخ یوسف جمالی با بیان اینکه اسلام از چنین حرکاتی بری است، تصریح کرد: این اقدامات به هر نامی که بخواهد انجام بشود و در آن انسان های بی گناه به خاک و خون کشیده شوند، غیر انسانی و وحشیانه است.
وی افزود: همه باید از چنین حرکاتی دوری و اعلام انزجار کنند و ذره ای اجازه ندهند که از چنین اقداماتی خوشحال شوند چرا که ناامنی برای هیچکس خوب نیست و گسترش آن دامن همه را خواهد گرفت.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس، با تقبیح رفتار برخی افراد که تسلیم احساسات خود شده و از این حادثه خوشحال شدند، افزود: حادثه کرمان حادثه بد و کار ناصوابی بود که همه انسان های عاقل آن را تقبیح و از آن اعلام بیزاری کردند.
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده شاهد چنین اتفاقات چه در کشور خودمان و چه همسایه نباشیم و جامعه ای امن داشته باشیم.
شیخ جمالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به درس هایی که زلزله ژاپن به همه داد، اشاره کرد و گفت: حادثه ژاپن علیرغم شدت زمین لرزه خسارت چندانی بار نیاورد و این نشان داد که تکیه به علم چه دستاوردهای بزرگی به همراه دارد.
به گفته وی، این زلزله جزو بزرگترین زلزله‌هایی بود که در جهان اتفاق می‌افتد و باید به خلق الله آفرین گفت که به این شعور و درک رسیدند که در چنین زلزله سهمگینی، ساختمان‌ها کمر خم نکردند‌.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: این حادثه اتفاقی نیست و نشانه بها و ارزش دادن به علم است؛ این حادثه به همه آموخت که نباید صرفا دنبال مدرک باشیم بلکه باید دنبال کسب علم باشیم و اتفاقی هم که در ژاپن رخ داد در نتیجه توجه به کسب علم بود.
به گفته وی، همین تعداد کشته های اندک در ذهن ما، برای دانشمندان ژاپنی جای علامت سوال است که چرا چنین اتفاقی رخ داد و مطمئنا آنها دنبال حل مسئله برای کاهش تلفات در حوادث مشابه خواهند بود.
شیخ جمالی با اشاره به آئین نامه های نظام مهندسی در کشور، گفت: نظام مهندسی ما نظام‌نامه خوبی در کیفیت جهانی دارد اما در حوزه اجرا ضعیف هستیم.
امام جمعه اهل سنت بندرعباس با ابراز خشنودی از وضعیت اجرای آئین نامه در هرمزگان گفت: با توجه به اینکه استان ما بروی نوار زلزله واقع شده است باید به استحکام ساختمان توجه ویژه کرد و به بهانه مشکلات اقتصادی نباید کاری کنیم که ساخت و سازها در حوادثی همچون زلزله قربانی بگیرد.
وی در پایان گفت: خدای متعال دوست دارد هر کاری که ما انجام می‌دهیم بهترین کار باشد و این جزو آموزه دینی ماست و باید آن را جدی بگیریم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=23503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها