افزونه جلالی را نصب کنید.

پاسداشت زبان فارسی باید در اولویت قرار گیرد

  • کد خبر : 23984
  • 27 دی 1402 - 9:59
پاسداشت زبان فارسی باید در اولویت قرار گیرد
معاون فرهنگی، امور رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در جلسه با مدیران کانون های تبلیغاتی گفت: پاسداشت زبان فارسی باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، محمد میردادی بیان کرد: اشخاص قبل از نامگذاری برای صنف مورد نظر خود با مراجعه به سامانه پاسداشت زبان فارسی می توانند درخواست تاییدیه نام و طرح تابلو خود را ثبت و پس از تایید مجاز بودن آن می توانند نسبت به نامگذاری اقدام کنند.

میردادی گفت: همه نامگذاری ها برای تابلوهای سطح شهر باید از طریق این سامانه انجام شود و بکارگیری اسامی بیگانه به هیچ عنوان تایید نمی شود و نام های بیگانه که در سطح شهر وجود دارد باید اصلاح شود.

ایشان گفت: کسانی که طبق قانون عمل می کنند و بر همین اساس مجوز خود را دریافت می کنند به هیچ عنوان ضرر نمی کنند.

معاون فرهنگی، امور رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود: از دستگاه های مرتبط با صدور مجوز و دستگاه متولی در صدور مجوز نصب تابلو های معرف کاربری درخواست نمودیم که با استناد به قانون پاسداشت زبان فارسی نسبت به راهنمایی درخواست کننده مجوز و معرفی وی به فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت تاییدیه نام و طرح تابلو اقدام نمایند.

درخواست کننده می تواند با مراجعه به سامانه پاسداشت زبان فارسی به آدرس www.sardarasnaf.ir مراجعه و درخواست خود را برای تایید نام و طرح تابلو ثبت نماید و در کمتر از ۷۲ ساعت بدون مراجعه حضوری از تایید یا رد بودن نام پیشنهادی آگاه شود.

میردادی ادامه داد: به طور کلی و با استناد قانونی، تایید نام و طرح تابلو و همچنین مجوز هر نوع تبلیغات در فضای رسانه ای و یا محیطبی به عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما در گذشته برخی از دستگاه های فعال در حوزه صدور مجوز از این موضوع ناآگاه بودند و اقدام به صدور تاییدیه نام برای واحدهای صنفی می کردند که سبب بروز مشکلات برای اصناف شده است.

وی افزود: ما باید تمام تلاش خود را برای پاسداشت زبان فارسی انجام دهیم و نگذاریم کلمات بیگانه وارد زبان فارسی شود.

محمد میردادی در خصوص حمایت های فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم برای نیروهای شاغل در کانون های تبلیغاتی پوشش بیمه ای فراهم کنیم و تسهیلاتی را برای آنها فراهم نماییم.

گفتنی است: در پایان این جلسه اعضای حاضر به بیان مشکلات و ارائه نکته نظرات خود پرداخته و خواستار پیگیری آن شدند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=23984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها