افزونه جلالی را نصب کنید.
توسط بازرسان واحد بیماران بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شد:

بازدید از موسسات درمانی درخواست کننده مجوز  IPD  واحد بیماران بین الملل/ گردشگر سلامت

  • کد خبر : 24070
  • 29 دی 1402 - 16:08
بازدید از موسسات درمانی درخواست کننده مجوز  IPD  واحد بیماران بین الملل/ گردشگر سلامت
دکتر منوچهر کمالی معاونت درمان دانشگاه گفت: گردشگری سلامت یک مسئله مهم، برای سیستمهای بهداشت و درمان کشوراست و از دیدگاه بهداشت جهانی امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، دکتر کمالی با بیان اینکه استان هرمزگان به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرزی، از جمله مناطقی است که گردشگر بسیار دارد گفت: گسترش موسسات مجوز دار پذیرش کننده گردشگری سلامت در استان هرمزگان امری ضروری است.

معاون درمان دانشگاه در ادامه اعلام کرد: به منظور اعطای مجوز به موسسات پذیرش دهنده بیمار بین الملل، بازرسان واحد بیماران بین الملل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به همراه مدیریت امور بیمارستانی وتعالی خدمات بالینی و کارشناسان حوزه های گردشگری سلامت و نظارت و اعتبار بخشی در دی ماه ۱۴۰۲ از موسسات درمانی درخواست کننده مجوز (IPD واحد بیماران بین الملل)بازدید نمودند.

در این بازدید که با هدف اعطای مجوز به موسسات( بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود و درمانگاه ها) در سطح استان هرمزگان انجام شد، تیم پایش کننده طبق چک لیست وزارتی و قوانین حاکم بر مراکز پذیرش دهنده گردشگر سلامت، مدارک و مستندات، فضای فیزیکی و صلاحیت پرسنل(پزشکان، کارشناس و پرستاران) مراکز پذیرش دهنده بیمار بین الملل را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

در ادامه جلسه ای با حضور بیتا صدیق مدیر درمان دانشگاه در دفتر معاونت، به منظور ارتقا عملکرد موسسات دارای فعالیت در حیطه گردشگری سلامت و اعطای مجوز به آنها تشکیل و ضمن ارائه پیشنهادات و راهکارها و بررسی دستور العمل ها، مصوباتی در حوزه وزارتی گردشگری سلامت و گزارشی از برنامه های آتی واحد گردشگری سلامت نیز ارائه گردید.

لازم به ذکر است نتایج ارزیابی انجام شده توسط واحد گردشگری سلامت وزارت متبوع به صورت نمره دهی به مراکز و سپس اعطای مجوزها به دو صورت یکساله( تایید مشروط )، دوساله( مورد تایید) انجام خواهد گردید و موسساتی که عدم صلاحیت در گرفتن بیمار خارجی را دارند به صورت عدم تایید، اعلام خواهند گردید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=24070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها