افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس جمهور:

افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی حوزه انرژی، گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 24395
  • 12 بهمن 1402 - 23:47
افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی حوزه انرژی، گام بزرگی در استقلال اقتصادی کشور است
رییس جمهور با اشاره به اینکه افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی جلوه‌هایی از یک گام بزرگ در جهت استقلال اقتصادی است، گفت: حدود ۱۲۸ پروژه از مجموع این ۱۵۷ پروژه صنعتی حوزه انرژی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌ کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی هستند که در استان هرمزگان فعال می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، آیت الله رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۵۷ طرح صنعتی در بندرعباس افزود: از این تعداد پروژه‌ای که افتتاح می شود ۱۲۸ کارخانه اقتصادی و صنعتی در استان هرمزگان است که جا داشت در سفر به این استان به عنوان خادم ملت به تک تک این پروژه ها سر بزنم.

وی تصریح کرد: حق تمامی کسانی که این ۱۲۸ پروژه را در استان رقم زدند با این حضور ادا نمی شود البته این جلسه برای این است که از همه کسانی که در اجرای این پروژه ها تلاش کردند قدردانی شود.

رییس جمهور اظهارداشت: از وزیر صمت، استاندار پر تلاش، فعالان اقتصادی ، مهندسان و مجریان و مشاوران و کارگرارانی که در این هوای گرم هرمزگان اجرای این پروژه ها را رقم زدند تشکر می‌کنم چرا که تلاش کارگران در این هوای گرم و در این مجموعه ها قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه امروز تولید، محور فعالیت های اقتصادی است و همه باید در جهت رشد اقتصادی کشور تلاش کنند، تاکید کرد: در یک حرکت جهادی این پروژه ها انجام شده که این مهم قابل قدردانی است به گونه ای که میزان سوختی که در این مجموعه (آیین بهره‌برداری از ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی) تولید می‌شود باعث بی‌نیازی ما از خارج کشور می‌شود زیرا کمبودها را باید از خارج می‌گرفتیم.

رییسی با تاکید بر اینکه در کنار مدیریت تولید باید مدیریت مصرف نیز دنبال شود، تاکید کرد: در همه وزارتخانه های ما ضمن مدیریت تولید، استانداردسازی، افزایش صادرات تولیدات و مدیریت مصرف این تولیدات باید مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد این کار بزرگ و جهادی در ۲ سال گذشته رقم خورده است، گفت: یکی از حوزه‌های مهمِ استقلال، استقلال اقتصادی است؛ این کار بزرگ یکی از جلوه‌های مهم «ما می‌توانیم» است.

وی گفت: با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب از کارهای خوبی که در صنعت، نفت و بخش های مختلف به آن توجه شده است مساله جلوگیری از خام فروشی است چرا که خام‌ فروشی قطعا برای کشور ضرر به همراه دارد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همگان باید در جهت به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها تلاش کنند، ادامه داد: اگر تولید سوختی که در پالایشگاه بندر عباس ( ستاره خلیج فارس) در حال انجام است شکل نمی گرفت حتما به همان میزان می بایست از خارج کشور خریداری می‌کردیم.

وی بیان کرد: ما در کنار هر تولید اگر مصرف را مدیریت نکنیم و الگوی مصرف را به درستی تعریف نکنیم ممکن است مصرف بالا رود و ما را با وجود اینکه تولید کننده هستیم به خارج نیازمند کند.

رییسی با تاکید بر اینکه باید ثروت کشور را مدیریت کرد و مصرف بهینه داشت اظهارداشت: با ایجاد کارخانه های پایین دستی می توان محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کرد و از خام فروشی محصولات مورد نیاز کشور جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: به طور مثال در صنایع پایین دستی متانول را می توان به کالای مورد نیاز تبدیل و در صنایع مختلف استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=24395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها