افزونه جلالی را نصب کنید.
دبیرکل نهاد در دیدار خانواده شهید مدافع حرم خلیل تختی‌نژاد؛

وقتی آدمی در مسیر اعتقاد خود راسخ باشد، در معرض امتحان قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 24650
  • 19 بهمن 1402 - 10:43
وقتی آدمی در مسیر اعتقاد خود راسخ باشد، در معرض امتحان قرار می‌گیرد
مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در پایان سفر به استان هرمزگان، با خانواده شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد در پایان سفر استانی به هرمزگان، با خانواده شهید مدافع حرم خلیل تختی‌نژاد دیدار و گفتگو کرد.

محمد تختی‌نژاد، پدر شهید در این دیدار گفت: فرزند ما مظلومانه به شهادت رسید و ما معتقدیم هر چه مصیبت بزرگتر باشد، عظمت و جایگاه بالاتر است. فرزند ما متولد ۱۳۷۲ بود و در زمان شهادت ۲۴ سال داشت. بعد از تحصیلات جذب سپاه شد و بعد از آن به نیروی قدس پیوست و به سوریه اعزام شد. بار اولی که به سوریه اعزام شد، ما را در جریان نگذاشت. دفعه دوم، من و مادرش بدرقه‌اش کردیم. سومین بار که بدرقه‌اش کردیم، دیگر برنگشت و شهید شد. نحوه شهادت اینگونه بود که سه پایگاه ما به دست داعشی‌ها افتاد و فرزندم به عنوان فرمانده عملیات برای آزادسازی پایگاه‌ها از دست داعش رفت. شبی که برای شناسایی پایگاه‌ها رفتند، توسط دشمن محاصره و گلوله باران شدند که یک گلوله توپ ۲۳ به پهلوی فرزندم خلیل، اصابت کرد.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار اظهار داشت: صبر کردن بر مصیبت حتماً اجر دارد و عنایت خدا است؛ وقتی آدمی در مسیر اعتقاد خود راسخ باشد، در معرض امتحان قرار می‌گیرد. خانواده‌های شهدای مدافع حرم مظلوم هستند. ان‌شاءالله خداوند بر توفیقات شما بیفزاید و فرزند شهیدتان را با سیدالشهدا(ع) محشور کند. ان‌شاءالله شما به واسطه شهیدتان، به واسطه نیتتان و تفکرتان در دنیا و آخرت با شهدا محشور باشید.

وی بیان کرد: ما به واسطه شهدا و امام شهدا، عهده‌دار مسئولیتی شده‌ایم و ان‌شاءالله شرمنده نباشیم. ما به دعای شما محتاج هستیم. آرزوی ما شهادت بود اما جا ماندیم و این بی‌توفیقی ما است. ان‌شاءالله خداوند ما را به شهدا ملحق کند.

در ادامه این دیدار سارا کرمی، نویسنده کتاب «آتشی که گلستان شد»، که به زندگی شهید مدافع حرم خلیل تختی‌نژاد، می‌پردازد، اظهار داشت: این کتاب حاصل مقاله‌های پایانی سطح ۲ مقطع کارشناسی من بود. برای نگارش این مقالات تردید داشتم؛ چراکه پیشتر خاطرات شهید تختی‌نژاد در کتاب‌های دیگری آمده بود و بیم آن می‌رفت که کار تکراری شود. در این مسیر همسرم بسیار حامی و مشوقم بود و برای مصاحبه با خانواده شهید مرا همراهی کردند. استادم نیز معتقد بود از آنجا که در این اثر خاطرات شهید از حیث آیات و روایات بررسی شد، کاری نو خواهد بود. بحمدالله کار زود جمع شد و نیت داشتم برای سالگرد شهید، مقالات را به کتابی تبدیل کنم تا به عنوان اثری فرهنگی در یادواره شهید توزیع شود. کمی بعد مقرر شد بنیاد حفظ آثار، مقالات با محوریت زندگی شهدا را به کتاب تبدیل کند و در بین مقالات ارائه شده از حوزه این کار کم‌نظیر بود. از بین ۹ کتابی که در حوزه مربوط به خاطرات شهدا منتشر شد، کتاب «آتشی که گلستان شد» برجسته شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=24650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها