افزونه جلالی را نصب کنید.
فرماندار شهرستان قشم در دیدار دبیرکل نهاد؛

کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در حوزه تقویت تمدن و فرهنگ خلیج فارس اثرگذار باشند

  • کد خبر : 24647
  • 19 بهمن 1402 - 10:40
کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در حوزه تقویت تمدن و فرهنگ خلیج فارس اثرگذار باشند
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سفر به استان هرمزگان، سه شنبه ۱۷ بهمن ماه با محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان قشم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سفر به استان هرمزگان، سه شنبه ۱۷ بهمن ماه با محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان قشم دیدار و گفتگو کرد.

محمد محمدحسینی تختی، فرماندار شهرستان قشم در این دیدار بر لزوم اثرگذاری کتابخانه‌ها تأکید کرد و گفت: به اعتقاد بنده باید در حوزه تمدن و فرهنگ خلیج فارس کار ویژه‌ای انجام شود. ما در این منطقه تمدنی باستانی داریم. طی مذاکرات انجام شده، قرار است دانشگاه هنر برای کار بر روی تمدن خلیج فارس به قشم بیاید؛ اگر بتوانیم از طریق کتابخانه‌های عمومی نیز پیوند و پیوستی برقرار کنیم، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. به اعتقاد من، کتابخانه‌ها از طریق آگاهی‌بخشی می‌توانند در این زمینه نقش پررنگی داشته باشند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار گفت: بر اساس صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در کشور شبکه و ظرفیتی همچون کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد. ما در تعریف خدمات جدید در قشم به عنوان منطقه آزاد، عقب هستیم، در حالی که باید در این مناطق پیشرو بود. امیدوارم با همراهی مدیران، این فضا تغییر کند و به سمت تعریف خدمات جدید برویم.

رمضانی اضافه کرد: حدود ۳۸۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد و کتابخانه‌های نسل جدید می‌توانند بین ۴۰ تا ۶۰ خدمت ارائه دهند؛ در صورت ایجاد کتابخانه مرکزی در منطقه آزاد قشم، بسیاری از نیازها در حوزه فرهنگی مرتفع خواهد شد. همچنین در صورت اختصاص خودرو، کتابخانه سیار را تجهیز و راه‌اندازی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امکان انجام اقدامات ترویجی با موضوع تمدن خلیج فارس با توجه به گستره شبکه کتابخانه‌های عمومی و ظرفیت این مراکز، در سراسر کشور وجود دارد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=24647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها