افزونه جلالی را نصب کنید.

خروج از سیاست‌زدگی به نفع مردم/ حکمرانی مردمی مورد توجه است

  • کد خبر : 24977
  • 27 بهمن 1402 - 13:42
خروج از سیاست‌زدگی به نفع مردم/ حکمرانی مردمی مورد توجه است
سرپرست فرمانداری بندرعباس از لزوم خروج از سیاست‌زدگی در جامعه به نفع مردم سخن گفت و افزود: حکمرانی مردمی مورد توجه است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، حبیب بهادری در دومین روز از پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی در محل سالن جلسات شهرداری بندرعباس، اظهار کرد: دشمن در حوزه جنگ شناختی، امید جامعه را هدف قرار داده،با طرح روایت های وارونه و اخبار جعلی که علاج کار، جهاد تبیین است. بر مدار بیانیه گام دوم بیان دستاوردهای گذشته و حال  و ترسیم و تبیین آینده با ارتباط موثر و ارائه خلاقانه با استفاده از ابزار نوین،پیام انقلاب، امید،خودباوری، برابری و برادری در کنار استکبار ستیزی و در کنار خدمت به مستضعفین بوده است.

سرپرست فرمانداری بندرعباس در ادامه افزود: همانگونه که رهبری فرمودند به قله نزدیکیم می بایست در تبیین پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب پر برکت اسلامی به مردم به خصوص نسل  جوان و نوجوان توجه و اقدام کنیم.

بهادری با اشاره به اینکه در حوزه حکمرانی مردمی اگر تعریف ساده‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: توجه به آگاهی، اراده و منابع مردم در حکمرانی و تسهیل شکوفاسازی ظرفیت و توان های متنوع مردم و نهادهای مردمی از طریق مشارکت آنها در اداره و پیشرفت کشور است.

وی تاکید کرد: از فضای سیاست‌زدگی باید جهت تسهیل خارج شویم تا بتوانیم نتایج آن به نفع مردم باشد و شوراها به عنوان پل ارتباطی بین حاکمیت و جامعه می تواند نقش بسزایی در شکوفا سازی این توانمندیها دارند. به عنوان مثال: در هرمزگان جهاد راهسازی و نهضت آبرسانی با مشارکت مردم و گروه های جهادی در قالب قرارگاه مردم در حال فعالیت هستند که به نتیجه رسیده اند و قابل ارزیابی هستند.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه برای مشارکت مردمی باید خط و مشی مشخص نماییم، تصریح کرد: مردم محوری در مقابل دولت سالاری، مردمی شدن بودجه، ملموس کردن اثر حکمرانی مشارکتی برای مردم، ظرفیت سازی و قابلیت آفرینی برای مشارکت مردم با دولت از جمله عوامل موثر بر حکمرانی مردمی می باشد.

به گفته بهادری، در کار فرهنگی باید قاعده بر نظام حاکم شود و امروز اگر مشکلاتی داریم به دلیل بی قاعدگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون های فرهنگی، به جای توجه به مشکلات باید به مسائل فرهنگی شهر در قالب تدوین بانک نظام مسائل باید در بودجه ریزی بطوری که قابل ارزیابی و ارزشیابی باشند مد نظر قرار بگیرید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=24977

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها