افزونه جلالی را نصب کنید.
با حضور نویسنده اثر برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب “خاطرات یک کلاه”

  • کد خبر : 25210
  • 08 اسفند 1402 - 14:37
نشست نقد و بررسی کتاب “خاطرات یک کلاه”
با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با نویسندگان برجسته حوزه کودک و نوجوان ؛ نشست نقد و بررسی کتاب خاطرات یک کلاه با حضور نویسنده اثر، افسانه شعبان نژاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان؛ افسانه شعبان‌نژاد نویسنده و شاعر برجسته حوزه کودک و نوجوان کشور در جلسه نقد و بررسی کتاب «خاطرات یک کلاه»، با شعر «پدر شبیه کوه و مادرم شبیه آفتاب…» کلام را آغاز کرد و به پیشینه شعری خود پرداخت و گفت: کتاب خاطرات یک کلاه ، برگرفته از خاطراتی بوده که در کودکی تجربه کرده است و با نوشتن این مجموعه خواسته، به کودکان نشان دهد که میتوانند خاطرات خود را بنویسند و بهترین قصه ها از دل  همین خاطرات بوجود می آید.

در ابتدای این نشست شعبان نژاد گفت: از سال سوم دبستان، اولین شعر گونه‌ام را گفتم. اطرافیان با تشویق هایشان به من انرژی و انگیزه شعر گفتن دادند. البته همواره شاگرد و مدیون مصطفی رحماندوست هستم زیرا او بود که مرا با دنیای شعر کودک آشنا کرد و اینک علی‌رغم اینکه ۴۰ سال از چاپ اولین کتابم می‌گذرد و بیش از ۶۰۰ عنوان کتاب دارم اما همچنان نظر او برایم مهم است و نظرش را درباره آثار می‌پرسم. او در اولین نامه‌ای که برایم نوشت، نوشته بود در اشعار دست و پا شکسته ات روح شعری وجود دارد.

این شاعر کودک، شعر تازه‌ای که در بندرعباس با عنوان «فقط بخاطر دریا» گفته بود برای کودکان دریا و ساحل خوانش کرد و گفت: دوست ندارم از دنیای زلال کودکان جدا شوم. به جز یکبار که کتاب «می‌خواهم لیلای تو باشم» از این دنیای پاک و بی آلایش جدا نشدم. درون خودم یک کودک، نوجوان و خردسال دارم. بچه ها من را به عنوان یک همبازی نگاه می‌کنند. حتی با بچه های خودم هم اینچنین هستم.وی در ادامه گفت: چندین مجموعه شعر، نمایش و داستان، زیر چاپ دارم و احساس می‌کنم هنوز این توانمندی را دارم که برای کودکان کار کنم.امیر حسین والا دبیر محفل ادبی آفتاب بندرعباس نیز در این نشست گفت: از فرشاد محمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان قول گرفته‌ایم که هر ماه یکی از نویسندگان و شاعران مطرح کشور به استان هرمزگان بیاید و اولین شخصیتی که به استان آمده است افسانه شعبان نژاد از نویسندگان و شاعران کودک است که بسیار شادمانیم.

در پایان برنامه با اهدای لوح تقدیر از طرف مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان از حضور افسانه شعبان نژاد در این نشست تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها