افزونه جلالی را نصب کنید.
سعید جلیلی؛نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی:

یکی ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور ما ظرفیت دریا و شیلات است

  • کد خبر : 25237
  • 09 اسفند 1402 - 14:10
یکی ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور ما ظرفیت دریا و شیلات است
نماینده رهبرمعظم انقلاب در نشست هم اندیشی اقتصاد دریامحور با حضور استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی و اقتصادی وی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از فعالین اقتصاد دریایی به ویژه صیادان و آبزی پروران استان گفت: با توجه با اقتصاد دریا محور باید رشد اقتصادی کشور در برنامه هفتم به ۸ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، نماینده رهبرمعظم انقلاب در نشست هم اندیشی اقتصاد دریامحور با حضور استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی و اقتصادی وی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از فعالین اقتصاد دریایی به ویژه صیادان و آبزی پروران استان گفت: با توجه با اقتصاد دریا محور باید رشد اقتصادی کشور در برنامه هفتم به ۸ درصد افزایش یابد.

سعید جلیلی در نشست هم اندیشی رونق اقتصاد دریا محور در بندرعباس افزود: توجه به اقتصاد دریا محور یک ضرورت اساسی است.

وی گفت: امیدواریم در ۵ سال آینده، استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجب اشتغال و ارز آوری فراوان شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید صنعت و تولید در حوزه‌های مختلف دریایی فعال شود.
جلیلی گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور ما ظرفیت دریاست و اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و در سطح ملی توجه ویژه‌ای شود همه‌ی آحاد ملت از آن بهرمند می‌شوند.

سعید جلیلی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی افزود: همه‌ی آحاد ملت ما به این موضوع توجه داشته باشند و یکی از درخواست‌های مهم شان از نامزد‌های انتخابات مجلس، نوع نگاه وبرنامه‌های آنها به اقتصاد دریا محور باشد.
وی گفت: نگاه به دریا نباید تنها به استان‌های ساحلی منحصر شود بلکه همه‌ی کشور به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیران و مسئولان دولتی باید موانع را از پیش روی طرح‌های بر پایه اقتصاد دریا محور بردارند.
جلیلی گفت: دانشگاه‌ها هم در عرصه ابداعات و اختراعات خود در حوزه اقتصاد دریا محور تمرکز کنند.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت روز افزون مناطق ساحلی به ویژه استان هرمزگان است که باید غنیمت شمرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان هم گفت: در دو سال گذشته دولت سیزدهم زیر ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پروش میگو و ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه ماهی در قفس ایجاد شده است.

مسعود بارانی افزود: در این دولت به شش هزار هکتار از مزارع پرورش میگو برق رسانی شده است.

وی آغاز عملیات اجرایی سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان، احداث و استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی(۵هزار سازه)، ساماندهی شناورهای صیادی پس از سالها و … بخشی دیگر از اقدامات دوساله دولت مردمی خواند.

در این نشست همچنین فعالان و مسئولان حوزه اقتصاد دریا محور طرح‌ها و پیشنهاد‌های خود را برای پیشبرد هر چه بهتر این طرح ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها