افزونه جلالی را نصب کنید.

ناگفته های سفر نماینده رهبر معظم انقلاب به هرمزگان

  • کد خبر : 25341
  • 15 اسفند 1402 - 9:48
ناگفته های سفر نماینده رهبر معظم انقلاب به هرمزگان
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مدیران و مسئولان دولتی در استان هرمزگان تصریح کرد: مدیران و مسئولان دولتی باید موانع را از پیش روی طرح‌های بر پایه اقتصاد دریا محور بردارند.

چندی پیش شاهد سفر سعید جلیلی نماینده رهبرمعظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و شرکت وی در نشست هم اندیشی اقتصاد دریامحور با حضور استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی و اقتصادی استانداری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل شیلات هرمزگان و جمعی از فعالین اقتصاد دریایی به ویژه صیادان و آبزی پروران استان بودیم.

شاید بسیاری از مسئولان و دست اندرکاران مدیریتی استان، علی الخصوص دستگاه شیلات هرمزگان از کنار این سفر به سادگی عبور کردند اما با توجه به اهمیت موارد مطرح شده در این نشست، پرداختن به زوایای مختلف بیانات یک مسئول عالی رتبه کشوری در این سطح ، اهمیت موضوعات مطروحه را دوچندان می کند.

جلیلی در این نشست با تصریح بر این نکته که با توجه با اقتصاد دریا محور، رشد اقتصادی کشور در برنامه هفتم باید به ۸ درصد افزایش یابد، توجه به اقتصاد دریا محور را یک ضرورت اساسی ذکر کرد که به نظر می رسید با توجه به تاکیدات وی در خصوص توجه ویژه به اقتصاد دریا محور، دستگاه مدیریتی شیلات استان هرمزگان، تا کنون توفیقات قابل توجهی در این خصوص نداشته که از آن در یک نشست به عنوان یک ضرورت اساسی یاد می شود و این نکته به نوبه خود جای بسی تدبر را طلب می کند.

فقدان اقدامات اساسی در حوزه اشتغال و نبود فراوانی ارز آوری در حوزه شیلات هرمزگان نیز یکی دیگر از نگرانیهای نماینده محترم رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی بوده است که تلویحا اظهار امیدواری کردند، در ۵ سال آینده، استفاده از ظرفیت‌های دریایی موجب اشتغال و ارز آوری فراوان شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرازی دیگر از سخنان خود بر فعال شدن صنعت و تولید در حوزه‌های مختلف دریایی تاکید کرده و آن را یک امر بسیار ضروری به شمار آورده است که خود بیانگر نبود اراده لازم و اقدام عملی قابل توجه از سوی دست اندر کاران حوزه شیلاتی را در اذهان متبادر میسازد.

جلیلی در ادامه از ظرفیت دریا به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خدادادی کشور یاد کرد و گفت: اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و در سطح ملی توجه ویژه‌ای شود همه‌ی آحاد ملت از آن بهرمند می‌شوند، که ظاهرا مسئولان محترم شیلات در آن نشست به اطلاع ایشان نرساندند هرمزگانیها هم اکنون تا چه میزان از این ظرفیت ارزشمند بهره مند هستند؟، آحاد ملت که جای خود دارد!

در این نشست علیرغم اینکه مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز مژده ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور و غنیمت شمردن فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت روز افزون مناطق ساحلی به ویژه استان هرمزگان را داد، اما، هنوز تحرک لازم از سوی شیلات استان در این خصوص به چشم نمی خورد یا حداقل هیچ گزارشی در این خصوص از سوی مسئولان شیلات استان منتشر نشده و هیچ اطلاع رسانی به رسانه های استان نیز انجام نگرفته است.

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست با وجود اینکه اعلام کرد در دو سال گذشته دولت سیزدهم زیر ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع پروش میگو و ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه ماهی در قفس ایجاد شده است، هیچ اشاره ای به تاثیر این زیرساختها در بهبود وضعیت معیشتی مردم استان هرمزگان اما نکرد و فقط جهت خالی نبودن عریضه به همین میزان آمار و ارقام بسنده نمود.

با وجود انتصاب مدیر کل شیلات و تعاریفی که از ایشان در فضای مجازی و جلسات مختلف شده بود، انتظار می رفت شاهد تحولات بزرگ در حوزه شیلات باشیم اما با کمال تامل فقط به یک نکته اشاره می کنیم و آن هم مدیریت درست یا نادرست شیلات موجب حذف شدن آبزیان از سفره مردم هرمزگان به مرور زمان شده است که مردم محجوب هرمزگان همواره هر روز گرانتر از دیروز ماهی خریداری می کنند!! که امیدواریم این روند با پیگیری نمایندگان مردم شریف هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و همت استاندار معزز، به زودی متوقف شود.

مدیر مسئول پایگاه خبری چلچله بندر/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=25341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها